خانه / اخبار ویژه عاشورایی / محکومیت جهانی اقدام تروریستی داعش به زائران اربعین حسینی در حله

محکومیت جهانی اقدام تروریستی داعش به زائران اربعین حسینی در حله

1

گروهک تروریستی داعش که به دلیل شکست های پی درپی در موصل و هوشیاری زائران و نیروهای امنیتی عراقی و ایرانی نتوانسته بود در آیین اربعین موفق به عملیات تروریستی و ایجاد تشنج شود و اقداماتش بارها با شکست روبرو شده بود، این بار در منطقه ای دورتر از مکان های زیارتی عتبات، با اقدام به حمله تروریستی انتحاری؛ ده ها زائر اربعین حسینی را به خاک و خون کشید.
آیت الله سیستانی: جنایتکاران حمله تروریستی حله به سزای اعمال خود در میدان های جنگ خواهند رسید.
به گزارش واحد خبر موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، حجت الاسلام والمسلمین احمد الصافی نماینده آیت الله سیستانی به نقل از مرجع عالی شیعیان عراق در خطبه های نماز جمعه با اشاره به این که زمانی که تروریست ها نتوانستند زائران اربعین حسینی را هدف قرار دهند، سعی کردند گروهی از آنان را در جایگاه های سوخت در منطقه الشوملی هدف قراردهند، تصریح کرد: این اقدام تروریستی بر تعداد عاشقان امام حسین (علیه السلام) خواهد افزود و جنایتکاران این حادثه نیز در میدان های جنگ به سزای اعمالشان خواهند رسید.
الصافی تاکید کرد، ملت غیور عراق مثل همیشه همه تلاش خود را به کار برد تا مراسم اربعین حسینی با وجود همه دردها و مشکلات، به خوبی برگزار شود.
رییس جمهور ایران اسلامی:اقدام سبعانه و مذبوحانه تروریست ها درحله عراق نمایش عمق درماندگی کوردلان سفاک است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت،متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است :
بسم الله الرحمن الرحیم
‘وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا’
برگزاری با شکوه حماسه اربعین حسینی در سال جاری، گوشه‌ای از عظمت شیفتگی ملت عاشورایی بود که کوردلان سفاک، آن را برنتافتند و عمق استیصال و درماندگی خود را در اقدامی سبعانه و مذبوحانه به نمایش گذاشتند.
وقوع اقدام تروریستی دردناک در منطقه حِلّه عراق که منجر به شهادت و مجروح شدن مظلومانه شماری از زائران حسینی از جمله تعدادی از هموطنان عزیزمان شد، قلوب تمامی مسلمانان به‌ویژه شیعیان را جریحه‌دار ساخت.
اینجانب با درخواست اکید از دولت عراق برای برخورد قاطعانه‌تر با عاملان سیاه‌دل اینگونه حرکت‌های غیرانسانی و اعلام آمادگی دولت ایران برای همکاری و همیاری در رسیدگی به آسیب‌دیدگان و مجروحان این حادثه تلخ، برای شهدای این فاجعه، علو درجات و برای آسیب دیدگان، آرزوی شفای عاجل دارم و به خانواده‌های عزیز داغدار تسلیت می‌گویم.
دولت جمهوری اسلامی ایران همچنان مصمم به مبارزه همه‌جانبه با تروریست‌ها و افراطیون است و یقین دارد به ‌زودی در سایه وحدت و همدلی بیش از پیش مردم عراق، شاهد پیروزی نهایی آنان در مبارزه با گروه‌های تروریستی و حامیان آنها خواهیم بود.
پیام تسلیت رییس دستگاه قضا در پی شهادت عده ای از زائران ایرانی در عراق
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، متن کامل این پیام به شرح ذیل است:
انالله و اناالیه راجعون شهادت عده ای از زائرین اربعین حسینی توسط گروه تروریستی داعش که بلاشک از دست نشاندگان امپریالیسم و صهیونیسم جهانی هستند دل هر انسان پاکنهادی را به درد می آورد. اینجانب ضمن آرزوی علو درجات برای شهدای این حادثه و شفای عاجل برای مجروحین از خداوند متعال صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان شهدا آرزومندم.
قطعا دولت محترم در پیگیری این موضوع در مجامع جهانی به صورت فعال عمل خواهد نمود.
سوریه حمله تروریستی داعش به زائران اربعین حسینی را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه این کشور روز جمعه، حمله تروریستی در استان بابل عراق به زائرانی که درحال بازگشت از اماکن دینی بودند را به شدت محکوم کرد.
این مسئول گفت: گروه تروریستی داعش بار دیگر اقدام به جنایت وحشتناک دیگری کرد که نشان دهنده شکست های این گروه تروریستی از ارتش و نیروهای مردمی عراق در عملیات آزادسازی موصل است.
وی افزود: این جنایت نشانه های از شکست کشورها و طرف هایی مانند عربستان، قطر و ترکیه است که از تروریست ها حمایت و پشتیبانی مالی و تجهیزاتی می کنند و بر جنایت های آنها سرپوش می گذارند و در سازمان های بین المللی از آن ها حمایت می کنند.
این مقام مسئول اضافه کرد: سوریه به خانواده های قربانیان این جنایت تسلیت می گوید و اطمینان دارد که پیروزی بر تروریسم، جنایتکاران و حامیان آنها با فداکاری ارتش سوریه و کشورهای هم پیمان و ازخودگذشتگی ارتش و نیروهای مردمی عراق نزدیک است و تروریست ها و بوجود آورندگان آنها در آینده این منطقه جایی ندارند.
پاکستان حمله تروریستی به زائران در عراق را محکوم کرد
در بیانیه دولت پاکستان که نسخه ای از آن نیز در اختیار دفتر ایرنا در اسلام آباد قرار گرفت، آمده است: دولت و ملت پاکستان مراتب تسلیت و همدردی خود را با ملت و دولت دوست و برادر عراق در غم از دست دادن تعدادی از مردم بی گناه در حمله تروریستی روز گذشته اعلام می دارند.
این بیانیه می افزاید: در این شرایط سخت، پاکستان خود را در کنار دولت و ملت عراق می داند و تروریسم را در هر نوع و شکل آن کاملا محکوم می داند.
وزارت خارجه ترکیه حمله تروریستی به زائران کربلا را در حله محکوم کرد
در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: حمله تروریستی به زائران شیعه در نزدیکی شهر حله واقع در جنوب بغداد را که منجر به کشته وزخمی شدن جمع زیادی شد به شدت محکوم می کنیم وازخداوند متعال برای قربانیان این حمله تروریستی رحمت و مغفرت و برای مجروحان نیز شفای عاجل طلبیده و به خانواده های قربانیان تسلیت می گوییم.
درادامه این بیانیه تصریح شده است که جمهوری ترکیه بدون هیچگونه تبعیض دینی، مذهبی و قومی به همکاری و همبستگی با دولت عراق در زمینه مبارزه با گروه‌های تروریستی و تروریست ها که منطقه ما را تهدید می کنند، هم چنان ادامه خواهد داد.
فواد معصوم و حکیم حادثه تروریستی در الشوملی را به شدت محکوم کردند
فواد معصوم رئیس جمهوری عراق نیز این حمله تروریستی را یک جنایت فجیع توصیف و تاکید کرد که این جنایت تروریستی بی پاسخ و مجازات نخواهد ماند.
سید عمار حکیم در بیانیه ای ضمن اشاره به ۱۳ سال حملات ناجوانمردانه و جنایتکارانه تروریست های تفکیری به ملت عراق و پیروان اهل بیت(ع)، گفت : این جنایت را قویا محکوم می کند و دلیل آن را شکست های سنگین در میدان های نبرد از رزمندگان می داند.
در همین حال، شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق نیز این جنایت تکفیری ها را محکوم کرد.
مصر انفجار تروریستی در حله عراق را محکوم کرد
به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، «احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر روز پنجشنبه با محکوم کردن انفجار تروریستی در شهر حله، این حادثه را به دولت عراق و خانواده های قربانیان تسلیت گفت. وی از سوی دیگر «همبستگی کامل مصر را با دولت عراق در رویارویی با پدیده تروریسم که هدف آن برهم زدن امنیت و ثبات این کشور است»، اعلام کرد.
سخنگوی وزارت خارجه مصر همچنین تلاش های جهانی برای مقابله با تروریسم را ضروری خواند.
الجزایر حمله تروریستی زائران در منطقه الشوملی بغداد را محکوم کرد
وزارت امورخارجه الجزایر با صدور بیانیه ای این اقدام را بزدلانه خواند و هدف قرار دادن افراد بی گناه را ناشی از وحشی گری و جنایت تروریست ها را مغایر با ارزش های انسانی و تعالیم دین اسلام دانست.
الجزایر ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان این حادثه، به ملت و دولت هایی که اتباع خود را در این حمله تروریستی از دست داده اند، تسلیت گفت.
وزارت امورخارجه الجزایر بار دیگر مخالفت خود را با اقدامات تروریستی اعلام و بر آمادگی خود به همکاری با همه گروههای بین المللی برای مبارزه با این پدیده شوم و ریشه کن کردن آن تاکید کرد.
دولت آمریکا حمله تروریستی به عراق را محکوم کرد
به گزارش رسانه های آمریکا، کاخ سفید مراتب تسلیت خود را به عراق به خاطر حمله تروریستی به شهر حله که به شهادت و زخمی شدن ده ها تن انجامید، اعلام کرد.
«ند پرایس» سخنگوی شورای امنیت در بیانیه ای گفت: ‘ایالات متحده آمریکا، عمیق ترین همدردی خود را با خانواده های قربانیان حمله تروریستی و همچنین تمامی مردم عراق که آشکارا به منظور ایجاد شکاف فرقه ای صورت پذیرفت، ابراز می دارد.’ پرایس ادامه داد: ‘آمریکا مصرانه به همکاری خود دولت و مردم عراق ادامه خواهد داد و این حمله تنها باعث تقویت اراده ما برای شکست داعش خواهد شد.’ وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای مطبوعاتی حملات تروریستی روز پنجشنبه داعش در حله عراق را محکوم کرده بود. به گزارش ایرنا به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مراتب تسلیت وزارت خارجه آمریکا را به خانواده قربانیان این حادثه تروریستی اعلام کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد که مجروحان حادثه تروریستی عراق هرچه زودتر بهبود یابند.کربی ادامه داد: ‘این جنایات نمونه دیگری از کوچک شمردن جان انسانها و تلاش برای ایجاد اختلاف در میان مردم عراق است.’وی گفت: وزارت خارجه آمریکا در تماس با مقامات عراقی است و خود را موظف به حمایت از نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با داعش می داند.
مصر انفجار تروریستی در حله عراق را محکوم کرد

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، «احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر روز پنجشنبه با محکوم کردن انفجار تروریستی در شهر حله، این حادثه را به دولت عراق و خانواده های قربانیان تسلیت گفت. وی از سوی دیگر «همبستگی کامل مصر را با دولت عراق در رویارویی با پدیده تروریسم که هدف آن برهم زدن امنیت و ثبات این کشور است»، اعلام کرد.
سخنگوی وزارت خارجه مصر همچنین تلاش های جهانی برای مقابله با تروریسم را ضروری خواند.
انگلیس حمله تروریستی به عراق را محکوم کرد

«وبیاس ال وود» معاون وزیر امور خارجه انگلیس نیز ضمن «وحشتناک و تکان دهنده» توصیف کردن این حمله تروریستی، آن را محکوم و نشانه ناامیدی و فروپاشی این گروه تکفیری دانست.
حزب الله لبنان انفجار تروریستی در حله عراق را محکوم کرد
«حزب الله لبنان» هم با صدور بیانیه ای جنایت تروریستی وحشیانه باندهای جنایتکار داعشی در منطقه حله عراق علیه زائرانی که از زیارت مقامات اهل بیت علیهم السلام در کربلای مقدس و نجف اشرف باز می گشتند و به شهادت و زخمی شدن دهها انسان بی گناه منجر شد، محکوم کرد.
عامل انتحاری گروه تروریستی، تکفیری داعش عصر پنجشنبه خودروی تانکر حامل سوخت را در پمپ بنزین الانوار در الشوملی، منطقه ای در جنوب حله مرکز استان بابل ( ۱۰۰ کیلومتری کربلا) منفجر کرد. در این پمپ بنزین چند دستگاه اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری عمدتا حامل زائران اربعین در حال بازگشت به کشورهای خود بودند.
الشوملی، در مسیر جاده بین المللی بغداد – بصره و در حد فاصل استان های بابل و دیوانیه قرار دارد و همچنین معبر زائرانی است که از نجف و از طریق حله قصد عزیمت به مرزهای ایران در استان واسط دارند.
براساس آخرین گزارش ها، تعداد ۷۰ جسد از این حادثه پیدا شده که کار شناسایی آنان همچنان ادامه دارد.

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.