خانه / آيينه داران آفتاب / معرفی کتاب آیینه داران آفتاب

معرفی کتاب آیینه داران آفتاب

مجموعه‌ی دوجلدی آیینه‌دارن آفتاب، جدیدترین تألیف پژوهشگر عاشورایی، دکتر محمدرضا سنگری است که به صورت جامع و گسترده به معرفی اصحاب با وفای امام حسین(ع) پرداخته است.

این کتاب شامل یک مقدمه‌ی کوتاه و هشت فصل است.
در مقدمه‌ی این مجموعه نویسنده به تشریح و تبیین دلایل ضرورت پرداختن به این بحث(اصحاب عاشورا) می‌پردازد و ضمن برشمردن مشکلات فرا روی خود در تألیف کتاب مراحل تحقیق و روش‌کار خود را توضیح داده و بخش‌های کتاب را معرفی می‌کند.
فصل اول حاوی مطالب زیر است:
مقدمه‌ای در مورد فضایل و ویژگی‌‌های یاران، ویژگی‌‌های مشترک صحابه‌ی عاشورا و یاران امام زمان(عج)، شیوه‌های مختلف تقسیم بندی اصحاب، مانند تقسیم‌بندی بر اساس قبایل، زیارت‌نامه‌ها و…، گذرگاه‌ها و منازل راه از مکه تا کربلا
فصل دوم تا هشتم مجموعه‌ی آیینه‌داران آفتاب به معرفی شهیدان نهضت حسینی براساس زمان و ترتیب شهادت که مبنای تقسیم بندی در این کتاب است، اختصاص دارد. عناوین این هفت فصل عبارتند از: شهیدان پیش آهنگ، شهیدان نبرد نخستین، شهیدان نبرد تن به تن، شهیدان نماز، شهیدان پس از نماز، شهیدان بنی هاشم و شهیدان پس از امام(ع)
متن این اثر متنی ساده و روان است با بیانی داستانی که بر اساس مستندات محکم تاریخی و منابع معتبر عاشورایی نگاشته شده است. بهره‌گیری از این منابع بر ارزش و اعتبار کتاب افزوده است.

اهمیت موضوع این مجموعه و جامعیت محتوای آن ما را برآن داشت تا مطالب این اثر را به صورت هفتگی به شما مخاطبان  عزیز سایت روز دهم ارائه دهیم تا به این ترتیب زمینه‌ی آشنایی هر چه بیشتر با صحابه‌ی عاشورا فراهم آید.
آن چه در این بخش خواهد آمد از قرار زیر است:
مقدمه‌ای کلی درباره اصحاب که در فصل اول آمده است.
پس از مقدمه هر هفته شرح زندگی و نحوه‌ی شهادت یکی از یاران.

telegram

همچنین ببینید

قلّه‌نشین عظمت و افتخار

عثمان بن علیّ‌بن ابی‌طالب پدر به یاد صحابی بزرگ پیامبر، عثمان بن مظعون، او را ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.