خانه / همراهان عاشورایی / طاهره صفار زاده

طاهره صفار زاده

طاهره صفارزاده فرزند درویش در آبان ماه سال ۱۳۱۵ ه ش در «سیرجا ن» متولد شد. وی در رشته ی زبان و ادبیات انگلیسی لیسانس گرفت و برای ادامه ی تحصیل عازم لندن گردید با راهنمایی یک شاعر آمریکایی، در رشته ی نقد تئوری و عملی ادبیات جهان در دانشگاه «آیوا» مورد پذیرش قرار گرفت و تحصیلات خود را در آمریکا به پایان رسانید.

خانم صفار زاده یک شاعر واقعی است و خود صاحب سبک است و از توانایی و مهارت کامل برخوردار می باشد.
ادوار شعری او را می توان به سه دوره تقسیم کرد:
۱ـــ در یک دوره که شاعر پابند اوزان عروضی بوده و در این راه مانند دیگر شاعران به سرودن شعر پرداخته است.
۲ـــ شاعر در راه گسستن اوزان عروضی است و می کوشد تا راه خود را باز یابد و در این دوره میان شعر قدیم و جدید گام بر می دارد.
۳ـــ دوره‌ای که اصولاً خود را به کلی از قیود اوزان آزاد نموده و قدرت تخیل شاعرانه ی خود را در میان اوزان رها ساخته است و شاعری نوپرداز به حساب می آید.
او از شاخص ترین شاعران مذهبی قبل از انقلاب است که با برخورداری از بـیـنش توحیدی، سیاسی و اجتماعی با زبانی ساده و روان، آثاری عمیق و ماندگار آفریده است.
غیر از مقالات و آثاری که در جراید و مجلّات از او چاپ شده، آثار دیگرش بدین شرح است:«پیوندهای تلخ»(مجموعه ی قصّه)، «رهگذر مهتاب»، «طنین در دلتا»، «دفتر دوم»، «سـدّ و بازوان»، «بیعت با بیداری»، «حرکت و دیروز»، «دیدار صبح»، «سفر پنجم»(مجموعه های شعر)، «اصول و مبانی ترجمه».

منبع: دانشنامه شعر عاشورایی/گردآوری: مرضیه محمدزاده

telegram

همچنین ببینید

صدیقه وسمقی

صدیقه وسمقی، فرزند خدابنده از شاعران برخاسته از درون انقلاب اسلامی است که با انقلاب ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.