خانه / همراهان عاشورایی / رضا اسماعیلی

رضا اسماعیلی

رضا اسماعیلی فرزند محمد به سال ۱۳۳۹ه.ش در خانواده ای مذهبی در تهران به دنیا آمد. بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه، لیسانس خود را در رشته علوم اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی اخذ کرد و پس از گذرانیدن خدمت نظام وظیفه در سال ۱۳۶۸ به استخدام وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درآمد.
اسماعیلی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ سرودن شعر را به طور جدی آغاز کرد. وی به مدت چهار سال سردبیر مجله دانش‌آموزی«امید سلام» را برعهده داشت و به موازات آن در چند مجله و ماهنامه دیگر فعالیت های ادبی و مطبوعاتی خود را گسترش داد. او هم چنین در سال های اخیر به عنوان مدرس و کارشناس ادبی و داور تعدادی از جشنواره های ادبی کشور فعالیت داشته است.
نخستین مجموعه شعر اسماعیلی با نام«حنجره های سرخ عشق» در سال ۱۳۷۳ چاپ و نشر گردید و پس از آن مجموعه های «نی نامه»، «تیغ قلم، تغزل»، «آیینه و سنگ»، «گزیده ادبیات معاصر شماره۶»، «صد کلام، صد خاطره»، «آسمانی» و… را به چاپ رساند.
آخرین اثر ایشان مجموعه شعری با نام «بر آستان جانان» است که در سال ۱۳۸۲ به زیور طبع آراسته گردیده است. تعدادی از اشعار این شاعر پرکار به صورت ترانه توسط خوانندگان به اجرا درآمده است.
رضا اسماعیلی هم چنین تعدادی کتاب که شامل مجموعه شعر، نقد و مصاحبه است را در دست انتشار دارد که عناوین بعضی از آن ها عبارتند از:«عاشقانه های بهشتی»، «یادداشت های پراکنده»، «تصویر حماسه»، «بوی گل در می زند»، «پاهای مبعوث».

منبع: دانشنامه شعر عاشورایی/گردآوری: مرضیه محمدزاده

telegram

همچنین ببینید

سیدرضا مؤید

سیدرضا مؤیّد فرزند سیدمحمد متخلص به«مؤیّد» در سال۱۳۲۱ه.ش در مشهد در خانواده‌ای مذهبی و علاقه‌مند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.