مسلم ناصری

0b1ad7a7b79268a1f4558db78e092446_M

تولد و تحصیلات

مسلم ناصری در سال ۱۳۵۱ در شهرستان کاشمر ـ خراسان رضوی ـ دیده به جهان گشود. دوره ابتدایی را در روستای زادگاهش (بنده قرا) گذرانید و بعد راهنمایی را در مدرسه شبانه‌روزی شهرستان کاشمر تمام کرد. وی پس از اتمام سیکل در سال ۱۳۶۸ راهی قم شد و دروس حوزه را تا مقطع خارج فقه و اصول ادامه داد و از محضر اساتید و مراجع عظام مکارم شیرازی و سبحانی استفاده کرد. وی ضمن تحصیل علوم دینی با اخذ دیپلم، کارشناسی تاریخ را، در دانشگاه باقرالعلوم(ع) به اتمام رسانید و کارشناسی‌ارشد خود را در رشته تاریخ اسلام از دانشگاه شهید بهشتی تهران دریافت کرد.

فعالیت

مسلم ناصری ضمن تحصیل، رشته مورد علاقه‌ خود را در زمینه هنری ادامه داد. او در روستا با نوشتن نمایشنامه و اجرای آن در دهه فجر و تابستان در مدرسه و مسجد محل زندگی، کار ادبی خود را شروع کرد. به طوری که در دروه راهنمایی نمایشنامه‌های او در سطح شهرستان چندین بار مقام آورد.
پس از ورود به قم ضمن همکاری با انحمن نمایش اداره ارشاد با بچه‌های مسجد نیز همکاری می‌کرد. تا این‌که سال ۱۳۷۲ فعالانه وارد حیطه داستان‌نویسی شد. اولین داستان مذهبی‌اش به نام «غنچه‌های پاییزی» برگزیده کنگره شعر و قصه طلاب شد. سپس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زیور طبع آراسته گردید. وی از سال ۱۳۷۵ به عنوان دبیر داستان مجله پوپک انتخاب شد. در کنار آن بیش از ده سال مدیر گروه نقد و بررسی و داستان‌نویسی تربیت مربی دفتر تبلیغات اسلامی قم بود. اکنون بیش از پنج سال است که سردبیر مجله ملیکا و ماهک است که ویژه امام زمان(ع) برای کودکان و خردسالان است.
او با برگزاری کلاس داستان‌نویسی سعی در انتقال تجربیات خود به نویسندگان نوقلم دارد.
ناصری در طول سال‌ها نویسندگی بیش از چهل کتاب نوشته است که بیشتر آنها جوایز مهمی را کسب کرده‌اند. برخی از این کتاب‌ها به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز ترجمه شده‌اند.

آثار

مسافر شهرهای بی‌نشان، سردار تنها، ـ سروها ایستاده می‌میرند، آخرین بازمانده، مسافر غریب، شمشیرهای شکسته، فرشته‌های زمینی، ماه پاره.
مجموعه قصه‌های شیرین از زندگی معصومین: آهو و شکارچی؛ قصه هایی از زندگی امام سجاد(ع). مهمان کوچک؛ قصه هایی از زندگی امام حسین(ع).
هدیه ای از بهشت؛ مجموعه دوازده قصه از زندگی امام حسین(ع). شتر سرگردان؛ مجموعه دوازده قصه از زندگی امام سجاد(ع)

 

 

 

 

 

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...