مقتل رقیه سلام الله علیها

ag23$034
نام کتاب:مقتل رقیه سلام الله علیها  

مؤلف: محمدعلی (مسعود) قاسمی  

محل نشر: قم

ناشر: نصایح

تاریخ انتشار:۱۳۸۴  

تعداد صفحات:۲۶۴

موضوع : بانون اسلام؛ حضرت رقیه(س)

گویند وقتی غساله جنازه ی حضرت رقیه(علیها اسلام) را غسل می‌داده تا به خاک بسپارد، یک باره دست از غسل دادن کشید و گفت: بزرگ این اسرا کیست؟ حضرت زینب علیها السلام را به او نشان دادند غساله، حضرت زینب علیهاالسلام را بخواست و به آن حضرت عرضه داشت: ای بانوی بزرگوار، تو خود بزرگ این کاروان و آگاه به حال اینان هستی. این کودک را چه شده است؟ کدام مرض پیکر او را دستخوش مرگ نموده است؟ حضرت زینب علیهاالسلام فرمودند:…

کتاب حاضر بیانگر اسناد وجود مصیبت‌های وارده، شهادت و کرامت‌های حضرت رقیه علیهاالسلام است، مؤلف-محمدعلی قاسمی- بخاطر ارادت و عشق به حضرت رقیه(س) و فقدان کتاب درباره‌ی آن حضرت سعی نمود در این کتاب با قلمی روان و با استفاده از منابع تاریخی  به زندگی سه ساله کربلا حضرت رقیه(س) بپردازد.

این کتاب ابتدا با بیوگرافی از حضرت رقیه شروع می شود سپس حوادث روز عاشورا و ماجرای اسارت و شهادت آن حضرت را بیان می کند و درپایان به ذکر مصیبت و کرامات حضرت رقیه علیهاالسلام اشاره دارد.

برخی از عناوین کتاب عبارتند از:

  • علت شبهه در وجود حضرت رقیه(س) ۲- آب گرفتگی قبر حضرت رقیه(س) ۳- آتش گرفتن حضرت رقیه(س) ۴-گمشدن حضرت رقیه(س) در بیابان   ۵- شهادت حضرت رقیه(س) ۶- شفای دختر فلج بدست حضرت رقیه(س) ۷- دریغ و درد کز آغوش ناز افتاده‌ام.

 

برخی از منابع استفاده شده در نگارش کتاب:

  • وقایه الحوادث ۲-ناسخ التواریخ ۳-ریاض القدس ۴-ثمرات الحیاه

 

 

 

 

 

telegram

همچنین ببینید

حماسه عاشورا، قیام امام حسین از دیدگاه امام خمینی (ره )

نام کتاب: حماسه عاشورا،قیام امام حسین(ع) از دیدگاه امام خمینی (ره )   گردآورنده: مرتضی روحانی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.