درس‌های عاشورا

نام کتاب: درس‌های عاشورا
تهیه کننده: موسسه فرهنگی حدیث لوح و قلم
ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی
تعداد صفحات:۲۶۲

این کتاب رهنمودهای  رهبر معظم انقلاب درباه‌ی درس‌های عاشوراست که به صورت موضوعی تدوین و بعد از نمایه‌زنی و تیتربندی مطالب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌است. «درس‌های عاشورا» یکی از آثار موضوعی اسنخراج شده از کتاب مرجع «آفتاب در مصاف»- مشتمل بر تمامی بیانات رهبری از سال ۵۷ تا ۹۰ در مورد سرور و سالار شهیدان امام حسین(علیه السلام)- است.
بیش از ۵۰ درس از مکتب حسینی مانند تنوع و جاودانگی درس‌های عاشورا، وجوب قیام برای اصلاح جامعه اسلامی،لزوم شناخت وظیفه اصلی، انجام به موقع تکلیف، مقابله با جدایی دین از سیاست و سه ویژگی برجسته و تعیین کننده ابی‌عبدالله(علیه السلام) از مطالب این اثر هستند.
در بخشی از این نوشتار، به نقل از رهبر معظم انقلاب در خطبه نماز جمعه عاشورای سال ۱۳۷۴ آمده‌است:«اگر این حادثه(عاشورا) را دقیق در نظر بگیرید، شاید بشود گفت انسان می‌تواند در حرکت چند ماهه‌ی حضرت ابی‌عبدالله(علیه‌السلام) از آن روزی که از مدینه خارج شد و به طرف مکه آمد، تا آن روزی که در کربلا شربت گوارای شهادت نوشید، بیش از صد درس مهم برشمارد. نخواستم بگویم هزارها درس؛ می‌شود گفت هزارها درس هست، ممکن است هر اشاره آن بزرگوار یک درس باشد، اما این که می‌گویم بیش از صد درس، یعنی اگر ما بخواهیم این کارها را مورد مداقه قرار دهیم، از آن می‌شود صد عنوان و سر فصل به دست آورد که هر کدام برای یمپک امت، برای یک تاریخ و یک کشور برای تربیت خود و اداره‌ی جامعه و قرب به خدا درس است.»

telegram

همچنین ببینید

قصه کوفه

نام کتاب: قصه کوفه :تاریخ زندگی امام امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام از هجرت به کوفه تا ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.