خانه / اخبار ویژه عاشورایی / ۲۵ هزار تبعه خارجی مقیم خراسان رضوی با دریافت ویزا زائر کربلا شدند

۲۵ هزار تبعه خارجی مقیم خراسان رضوی با دریافت ویزا زائر کربلا شدند

454545655423

مشهد- ایرنا- مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: حدود ۲۵ هزار تبعه خارجی مقیم این استان که دارای مدارک اقامتی و کارت آمایش بودند با دریافت ویزای گروهی عازم مراسم اربعین در عراق شدند.

محمد عجمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب این افراد اتباع افغانستانی بودند که از دوم آبان ماه در دفاتر کفالت این استان ثبت نام کردند.
وی اظهار کرد: تا قبل از ظهر امروز ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر از اتباع افغانستانی ویزای گروهی دریافت کرده و در قالب کاروان های مختلف به کشور عراق اعزام شدند.
وی گفت: حدود ۳۰۰ نفر از اتباع افغانستانی ثبت نام شده نیز به علت نقص مدارک امکان سفر به عتبات را نیافتند که اسامی آنان دوباره به تهران ارسال شد تا در صورت نداشتن منع قانونی، گذرنامه و ویزا دریافت کرده و اعزام شوند.
عجمی افزود: برای ۱۵۰ نفر از اتباع عراقی دارای کارت آمایش مقیم این استان که متقاضی شرکت در مراسم اربعین در عراق بودند نیز گذرنامه موقت و برگه خروج مهاجرت صادر شد.
وی اظهار کرد: این افراد در بازگشت از عراق با مراجعه به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی گذرنامه را تحویل داده و کارت آمایش خود را دریافت می کنند.
۳۰ هزار نفر از اتباع افغانستان از طریق مرز دوغارون به سفر کربلا رفتند.
وی گفت: علاوه بر تعداد یاد شده، بر اساس آمار دریافتی حدود ۳۰ هزار نفر از اتباع افغانستان از حدود یک ماه پیش تاکنون از طریق مرز دوغارون وارد کشور شده و به صورت ترانزیت از ایران به عراق اعزام شدند.
عجمی افزود: مرز خروجی تمام اتباع خارجی برای ورود به عراق، مرز شلمچه تعیین شده است.
استان خراسان رضوی دارای ۱۵۰ هزار تبعه خارجی دارای مدارک اقامتی است.
۱۹۰۶ / ۶۰۵۳ خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی
telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.