خانه / اخبار ویژه عاشورایی / هدیه آستان امام علی (ع) به موزه امام حسین (ع)
هدیه آستان امام علی (ع) به موزه امام حسین (ع)

هدیه آستان امام علی (ع) به موزه امام حسین (ع)

به گزارش واحد خبر موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا به نقل از”العالم”، آستان مقدس حضرت علی علیه السلام، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سید حبل المتین، دبیر کل آستان مقدس حضرت علی علیه السلام، و هیئت همراه، از آستان مقدس امام حسین علیه السلام دیدن کردند. این هیئت در این سفر با شیخ عبدالمهدی الکربلایی، نماینده مرجع تقلید و متولی آستان مقدس امام حسین علیه السلام و امنا و مسئولین آستان امام حسین و آستان حضرت عباس (علیه السلام) وآستان امام موسی کاظم (علیه السلام)  نیز دیدار کردند.

سید حبل المتین، در مراسم اهدای این لوح  تاریخی که با حضور شیخ عبدالمهدی الکربلایی و “علاء ضیاء الدین”، مدیر موزه امام حسین علیه السلام برگزار شد، گفت: ما این هدیه مبارک را به موزه امام حسین علیه السلام تقدیم می کنیم. این لوح، یک اثر تاریخی ارزشمند است که زیارتنامه امام حسین علیه السلام بر آن نوشته شده است.

وی افزود: قدمت این لوح ارزشمند به ۱۲۵۰ هجری قمری می رسد و ما آن را طبق رسوم واجب در چنین موقعیتهایی و به موجب نامه رسمی به موزه امام حسین علیه السلام، تقدیم می کنیم.

علاء ضیاء الدین، مدیر موزه امام حسین علیه السلام نیز گفت: امروز به دلیل اهدای این لوح نادر و نفیس و بسیار مهم، در تاریخ موزه امام حسین علیه السلام یک روز خاص و منحصر به فرد است. این لوح مبارک، از طلا بوده و با سنگهای قیمتی تزیین شده و حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و از جایگاه ممتازی در موزه امام حسین علیه السلام برخوردار است.

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.