خانه / اخبار ویژه عاشورایی / جشنواره «ربیع الشهاده» در کربلا آغاز به کار کرد

جشنواره «ربیع الشهاده» در کربلا آغاز به کار کرد

با پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی؛

جشنواره «ربیع الشهاده» در کربلا آغاز به کار کرد

یازدهمین جشنواره بین المللی «ربیع الشهاده» از سوی آستانه مقدّسه حسینی علیه السلام و با پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و با حضور اندیشمندان بیش از ۵۰ کشور جهان، در کربلای معلی آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، یازدهمین جشنواره بین المللی «بهار شهادت» عصر جمعه با شعار «امام حسین (ع) رحمتی الهی و دعوتی انسانی» از سوی آستان‌های قدس حسینی و عباسی در حرم مطهر امام حسین (ع) افتتاح شد.

در این مراسم که به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می‌شود، علما و اندیشمندانی شیعه و سنی از کشورهای مختلف جهان در آن حضور دارند.

حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان قدس عباسی در مراسم افتتاحیه این جشنواره که به صورت مستقیم از شبکه‌های عراقی پخش شد، گفت: هر ساله در این زمان و مکان گردهم می‌آییم تا برادران خود در داخل و خارج از عراق را دیدار کنیم.

وی افزود: این جشنواره عبارت است از موعدی سالانه برای بررسی افکار و دیدگاه‌ها و استماع به پژوهش‌های علمی، آشنایی علمای اعلام و پژوهشگران عزیز و فراهم شدن فرصتی برای بیان احادیث عشق به اهل بیت (ع) به نمایندگان سراسر جهان و قومیت‌ها و رنگ‌های مختلف.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به اوضاع کنونی منطقه تصریح کرد: گروهی در پوشش دینی به اخلاق و معارف اسلامی یورش برده و متأسفانه برخی کشورها به حمایت علنی از این گروه می‌پردازند.

تولیت آستان قدس عباسی ادامه داد: سیاست چه ارزشی دارد که برای آن از دین عبور کنیم و وارد نزاعی شویم که سرشار از مصالح توهمی است؟

حجت الاسلام صافی با اشاره به روایت‌های فراوان در منجی بودن امام حسین (ع) خاطر نشان ساخت که امام حسین (ع) به ما یاد داد چگونه زندگی خوبی به دور از ذلت داشته باشیم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین المللی «ربیع الشّهاده» کربلای معلی پیامی صادر و تاکید کرد: نهضت امام حسین علیه السلام، فریاد بلندی است برای بنای جامعه اسلامی بر اساس معیارهای امنیّت، عدالت و رفاه است و باید برای دفاع از اعتقادات و امّت اسلامی، به سلاح ایمان و وحدت مجهز شویم.

در این مراسم عظیم و باشکوه که استاد سطوح عالی حوزه، فرزند مرجع عالیقدر حضرت حجت الإسلام والمسلمین حاج آقا محمدحسن صافی گلپایگانی به نمایندگی از معظّم له حضور داشت؛ پیام ایشان توسّط شیخ محمّد الحسون، قرائت شد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در این پیام، ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران این کنگره با عظمت بین المللی، بیان کرد: حضرت سیدالشهدا علیه السلام، مدرسه بزرگی بنا کرد که در آن به شاگردان خود، درس دوستی، وفاداری، کرامت، انسانیت و دفاع از دین و احقاق حق و مبارزه با ظلم و استبداد را آموخت. شعار این مدرسه «هیهات منا الذله» است که به ملّت‌ها و حقّ جویان و آزادی خواهان، درس زیر بار ظلم و خفّت و خواری نرفتن، می‌دهد.

وی در قسمت دیگری از این پیام، به برخی از مختصّات نهضت حسینی علیه السلام اشاره کرد و گفت: نهضت امام حسین علیه السلام، نهضتی است برای برپایی عدالت در سرتاسر جهان، و دعوتی است برای نجات بشریّت از ظلم و زورگویی و آوارگی. نهضت حسین علیه السلام، اقدامی است برای بیدار کردن امّت‌ها و کنار زدن پرده غفلت، و حرکتی است برای حفظ دین و احیای قرآن و سنّت. نهضت حسین علیه السلام، جنبشی است برای امر به معروف و نهی از منکر و جهادی است برای بازگشت به سیره پیامبر و التزام به آن، و نهضت حسین علیه السلام، فریادی بلند است برای بنای جامعه اسلامی بر اساس معیارهای امنیّت و عدالت و رفاه.

این مرجع در ادامه با اشاره به توسعه روز افزون دین اسلام در سراسر جهان افزود: حضرت امام حسین علیه السلام، خون پاک خود را برای حفظ اصل دین فدا کرد و به برکت آن، پرچم اسلام اکنون در تمام نقاط زمین به اهتزاز در آمده و در شرق و غرب جهان بزرگ داشته می‌شود.

وی خطاب به حضار در این کنگره بین المللی بیان کرد: شایسته است در جهت تقویت انسجام و رفع کدورت‌ها و تقویت همبستگی میان خویش تلاش کنیم و به سلاح ایمان و وحدت مجهّز شویم تا آماده پذیرش مسئولیت سنگین خود در دفاع از اعتقادات و وطن اسلامی خود گردیم و بتوانیم متجاوزان را از مملکت اسلام برانیم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پایان این دیدار، ضمن بیان آرزوی خود جهت حضور در عتبه حسینی علیه السلام و این جشنواره بین المللی ابراز کرد: حقیر، خاک پای خادمان این بارگاه ملکوتی و غبار کفش زائران آن روضه نورانی هستم و ای کاش در این شادی و سرور در میان شما بودم تا همراه شما به ثواب و پاداش برپایی شعائر اسلامی دست یابم.

منبع: سایت حج
telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...