خانه / مهدویت / معرفی کتاب مهدویت / کتاب مصلح موعود در ادیان

کتاب مصلح موعود در ادیان

عنوان : مصلح موعود در ادیان
پدیدآورنده : نصیر جینور لنگرودی
تاریخ : ۱۳۸۸ هـ. ش
ناشر : مبین اندیشه
تعداد جلد : ۱
محل چاپ : ایران- قم

چکیده:
این کتاب از شش فصل تشکیل شده است: فصل اول «حضرت‌ مهدی(عج) و علائم ظهور»، فصل دوم «مهدویت از دیدگاه اسلام»، فصل سوم «ظهور مهدی در کتب مقدس»، فصل چهارم «منجیان در ادیان»، فصل پنجم « ظهور مهدی(عج) از دیدگاه قرآن» و فصل ششم «مهدی(ع) از زبان امامان شیعه».
در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: مسئله حکومت واحد جهانی و مصلح آخرالزمان مورد توافق اسلام و مسیحیت و حتی زرتشتی‌ها است و این چیزی است که مربوط به آینده و یکی از آرزوها و اعتقادات بیش از میلیاردها جمعیت کره زمین است.
پیروان همه ادیان عقیده دارند که در یک عصر تاریک و بحرانی، فساد و بیدادگری و بی‌دینی همه جا را فرا می‌گیرد و یک نجات دهنده بزرگ جهانی طلوع می‌کند و به واسطه نیروی فوق‌العاده غیبی اوضاع آشفته جهان را اصلاح می‌کند و خداپرستی را بر بی‌دینی و مادیگری غلبه می‌دهد.
این نوید خوش را در تمام کتاب‌هایی که به عنوان کتاب آسمانی باقی مانده مانند کتاب «زند» و «پازند» و کتاب «جاماسب‌نامه» که از کتاب‌های مقدس زرتشتیان است و کتاب «تورات» و ملحقات آن که کتاب مقدس یهود شمرده می‌شود و کتاب «انجیل» عیسویان می‌توان پیدا کرد و در کتاب‌های مقدس براهمه و بوداییان نیز کم و بیش دیده می‌شود. هر ملتی او را با لقب مخصوصی می‌شناسد.

telegram

همچنین ببینید

با حسین(ع) تا مهدی(عج)

نویسنده حرکت ائمه(ع) را در تداوم حرکت پیامبران ارزیابی کرده و به استناد به حدیثی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.