خانه / همراهان عاشورایی / غلامعلی رجایی

غلامعلی رجایی

غلامعلی رجایی فرزند محمدعلی به سال ۱۳۳۶ه.ش در شهرستان دزفول پا به عرصه‌ی گیتی نهاد.

تحصیلات خود را تا پایان متوسطه در زادگاهش گذراند و ادامه‌ی آن را در سطوح لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه شهیدبهشتی اصفهان در رشته تاریخ پی‌گرفت و هم اکنون در حال گذراندن پایان‌نامه دکترای خود در رشته تاریخ از دانشگاه تربیت مدرس می‌باشد.
رجایی از فعالان سیاسی در پیش از انقلاب اسلامی است که بخاطر آن در سال ۵۷ دستگیر و پیش از پیروزی انقلاب از زندان آزادشد. وی در طول جنگ حضوری فعال داشت و به افتخار جانبازی در جنگ نیز نایل آمده است. رجایی فعالیت‌های شعری خود را از سال ۶۱ آغاز نمود.

از ایشان تاکنون کتاب‌های شعر زیادی به چاپ رسیده است:

«در رثای نور»، «مقتل عشق»، «شیون آسمان»، «اشک فرات»، «کوثر اشک»، «قیامت اشک»، «خورشید شهیدان».

سایر آثار چاپ شده ایشان عبارتند از:« برداشت‌هایی از سیره امام خمینی» در ۵ جلد، «صنوبرهای سرخ»، «سیرت شهیدان»، «برگ‌هایی از بهشت» و «لحظه‌های آسمانی» در دو جلد.

پایان‌نامه ایشان در دوره فوق لیسانس با نام «ایران و کریم‌خان زند» نیز به صورت کتاب چاپ و منتشر شده‌است.رجایی فقط شعر کلاسیک می‌سراید و قالب‌های مثنوی، غزل و قصیده را برای سرودن انتخاب نموده است.

غلامعلی رجایی در قبل از انقلاب به استخدام آموزش و پرورش درآمد ولی پس از انقلاب مسئولیت‌های مختلف فرهنگی را در سپاه پاسداران و وزارت ارشاد داشته‌است وی هم‌اکنون مشاور معاونت انتشارات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

منبع: دانشنامه شعر عاشورایی/مرضیه محمدزاده

telegram

همچنین ببینید

صدیقه وسمقی

صدیقه وسمقی، فرزند خدابنده از شاعران برخاسته از درون انقلاب اسلامی است که با انقلاب ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.