خانه / ویژه ها / ادامه بررسی کتاب حکمت های عاشورایی در جلسه ۱۴۰ منبع شناسی کتب عاشورایی چهارشنبه این هفته برگزار می گردد

ادامه بررسی کتاب حکمت های عاشورایی در جلسه ۱۴۰ منبع شناسی کتب عاشورایی چهارشنبه این هفته برگزار می گردد

جلسه ۱۴۰ منبع شناسی و مرجع شناسی کتب عاشورایی، چهارشنبه همین هفته، مردادماه، ساعت ۲۱:۳۰ در سالن همایش کتابخانه علامه مخبر دزفولی برگزار می گردد.

در این جلسه، دکتر محمدرضا سنگری به ادامه ی تحلیل و بررسی کتاب حکمت های عاشورایی با تاکید بردیدگاه آیت الله جوادی آملی نوشته عباس دلجو خواهند پرداخت.

در جلسه گذشته دکتر سنگری تحلیل و بررسی کتاب این جلسه را اینگونه آغاز کردند:  کتابی بسیار ارزشمند و کتابی بسیار لازم که جایش خالی بود در عرصه پژوهش های عاشورایی با عنوان «حکمت های عاشورایی» نوشته  دکترعباس ویجویی  ملقب به دلجو، نشر سبحان، که در سال ۱۳۹۵ به چاپ رسیده است، جلد اول این کتاب ۶۱۶ صفحه و جلد دوم ۲۲۳ صفحه دارد؛ جناب آقای عباس ویجویی یا دلجو، شخصیتی بسیار پویا و پرکار، ۴۹ سال سن دارند، مسلط بر منابع تاریخی و مقاتل هستند، ایشان هم پرورده حوزه هستند و هم دانشگاه، تسلط فوق العاده در زمینه مداحی و ذاکری دارند و مجموعه ای به اسم «روضه الذاکرین» دارند و در این حوزه سال هاست که به تدریس مشغولند و شاگردان بسیار زیادی دارند. دکتر سنگری توصیه کردند که افرادی که سوالاتی که در زمینه عاشورا دارند این کتاب را مطالعه کنند.

 

از تمامی علاقمندان به فرهنگ غنی عاشورا دعوت می شود در این برنامه حضور یابند.

موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا-دزفول

telegram

همچنین ببینید

جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا

نام کتاب: جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا مؤلف: محمدرضا هدایت پناه محل نشر: قم ناشر: ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.