خانه / اخبار ویژه عاشورایی / تعداد موکب‌های ایرانی در پیاده‌وری اربعین به ۹۰۰ عدد می‌رسد

تعداد موکب‌های ایرانی در پیاده‌وری اربعین به ۹۰۰ عدد می‌رسد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: امسال طرح جدیدی را برای ساماندهی موکب‌ها داریم و با صدور پروانه موکب داری تعداد موکب‌های ایرانی در اربعین امسال به ۹۰۰ عدد خواهد رسید.

حسن پلارک در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «فرهنگ نیوز» با اشاره به برنامه‌ریزی برای مراسم پیاده‌روی اربعین امسال گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات متولی کمیته مشارکت‌های مردمی در حوزه اسکان و تغذیه عمل می‌کند؛ از این رو امسال به دنبال این هستیم تا برای همه موکب‌های اربعین پروانه صادر کنیم تا بتوانیم عملکرد بهتری را در حوزه خدمات رسانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته در برخی نقاط شاهد تراکم موکب و در برخی دیگر با کمبود موکب مواجه بودیم، ادامه داد: امسال برای ایجاد انسجام بیشتر قصد داریم تا اعزام ها را در قالب شبهه کاروان دنبال کنیم تا شرایط رفاه بیشتر زوار فراهم شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: امسال طرح جدیدی را برای ساماندهی موکب ها داریم و با صدور پروانه موکب داری، تعداد موکب های ایرانی در اربعین امسال به ۹۰۰ عدد خواهد رسید، در حالی که سال گذشته این میزان ۸۸۰ موکب بود که البته از این تعداد ۲۰۰ موکب در آمارهای رسمی ما لحاظ نشده بود.

پلارک خاطر نشان کرد: از همه افراد، ارگان ها و سازمان هایی که می خواهند در قالب موکب خدماتی را به زوار اربعین ارائه کنند، درخواست مان این است که با مراجعه به دفاتر ستاد بازسازی عتبات اقدام به دریافت پروانه موکب داری کنند.

منبع: فرهنگ نیوز

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.