خانه / ویژه ها / جسه ۱۳۷ منبع شناسی کتب عاشورایی با ادامه بررسی کتاب حماسه و عرفان

جسه ۱۳۷ منبع شناسی کتب عاشورایی با ادامه بررسی کتاب حماسه و عرفان

به همت موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا جلسه ۱۳۷ منبع شناسی و مرجع شناسی کتب عاشورایی شب گذشته ساعت ۱۹:۳۰ در سالن همایش کتابخانه علامه مخبر دزفولی برگزار شد.

این جلسه با آیاتی از کلام الله آغاز شد. سپس از مهندس خاضعی نیا، مدیر موسسه، گزارشی از این جلسات از ابتدا تا کنون ارائه دادند و پس از آن از حضار دعوت کردند در ششمین سوگواره شعر و پژوهش فاطمی که در ۱۲ اسفندماه ساعت ۹ صبح در موزه فرهنگی دفاع مقدس برگزار خواهد شد شرکت کنند.

دکتر محمدرضا سنگری در این جلسه به ادامه تحلیل و بررسی کتاب ارزشمند حماسه و عرفان نوشته آیت الله علامه جوادی آملی که به گفته دکتر سنگری تکرار ملاصدرا در روزگار ماست و خلف صالح شخصیت بزرگی مثل علامه طباطبایی هستند پرداختند.

دکتر سنگری در این جلسه به تعریف و مفهوم عرفان که علامه در این کتاب آوردند پرداختند. عرفا عرفان را به دو قسمت تقسیم می کنند: عرفان نظری که همان مباحث هستی شناسی است از منظر عرفان و عرفان عملی که همان سیر و سلوک است. که آیت الله جوادی آملی می فرمایند منظور من از عرفان این موارد نیست از نظر ایشان منظور از عرفان این سخن امیرالمومنین علی (ع) که می فرمایند «العارف من عرفه نفسه فاعتقها و نزهها عن کل مایبعدها و یبقعها» و تکیه گاه بحث خود در باب عرفان را همین جمله قرار می دهند.

و سپس دکتر سنگری توضیحات علامه و سپس توضیحات خود را در این باب و ارتباط این مباحث به عاشورا را بیان کردند.

ان شاءالله در جلسه ۱۳۸ تحلیل، انتقادات و نظرات نهایی در باب این کتاب مطرح خواهند شد. از تمامی علاقمندان دعوت می شود جهت شرکت در این مراسم و برنامه های دیگر با موسسه تماس حاصل فرمایند و شماره تلفن خود را جهت دریافت پیامک اطلاع رسانی از زمان برگزاری مراسمات در اختیار روابط عمومی موسسه قراردهند.

شماره تماس موسسه:۰۶۱۴۲۴۲۷۷۷۷

3

4

2

4

6

7

telegram

همچنین ببینید

جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا

نام کتاب: جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا مؤلف: محمدرضا هدایت پناه محل نشر: قم ناشر: ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.