خانه / اخبار ویژه عاشورایی / افزایش ۴۰ درصدی ثبت نام ها نسبت به زمان مشابه سال قبل

افزایش ۴۰ درصدی ثبت نام ها نسبت به زمان مشابه سال قبل

14

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه استقبال مشتاقان زیارت اربعین برای نام نویسی در سماح همچنان رو به افزایش است، گفت: روز گذشته شاهد رکورد ثبت نام بیش از ۷۰ هزار نفر در سامانه سماح بوده ایم.
به گزارش واحد خبر موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا به نقل از سازمان حج و زیارت؛ مهندس سعید اوحدی امروز- سه شنبه ۱۱ آبان ماه مصادف با اول ماه صفر– از ثبت نام بیش از ۷۰۰ هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در سماح نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی داشته است.
وی در سخنانش به استقبال کم نظیر مشتاقان زیارت اربعین برای نام نویسی در سامانه سماح طی روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: امیدواریم بر اساس پیش بینی ستاد مرکزی اربعین پذیرای حداقل دو میلیون زائر در ایام اربعین امسال باشیم.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ۱۶ مرکز کنسولگری ثابت و موقت کشور عراق که کار صدور ویزای زائران اربعین رابر عهده دارند، با جدیت و بعضا به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند، توضیح داد: خوشبختانه روند صدور ویزا سرعت بسیار خوبی پیدا کرده و با هماهنگی های صورت گرفته  امیدواریم همه زائران با صدور بموقع ویزا در مراسم پیاده روی اربعین و بزرگترین همایش مذهبی دنیا حضور داشته باشند.
مهندس اوحدی به زائرانی که در سماح ثبت نام کردند توصیه کرد: این عزیزان در اولین فرصت مدارک خود را به دفاتر خدمات زیارتی برای انجام مراحل صدور ویزا تحویل دهند همچنین مشتاقان زیارت اربعین که تاکنون نسبت به ثبت نام اقدام نکرده اند، هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کرده و ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه روز گذشته رکورد ۷۰ هزار نفری ثبت نام در سامانه سماح را شاهد بوده ایم، گفت: به نظر می رسد در روزهای آینده ترافیک زیاد مراجعه کنندگان به سامانه ثبت نام را داشته باشیم که البته با تمهیدات اندیشیده شده تاکنون مشکل فنی در این سامانه وجود نداشته و در آینده نیز وجود نخواهد داشت.
مهندس اوحدی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین هماهنگی با نیروی مقاومت بسیج، سازمان راهداری که مسئولیت کمیته حمل و نقل را بر عهده دارند و سازمان حج و زیارت صورت گرفته است تا برای متقاضیانی که خواستار اعزام کاروانی هستند، این برنامه ریزی و تسهیلات در نظر گرفته شود تا این عزیزان از شهرهای محل سکونت خود با هزینه ای که پرداخت خواهند کرد، به مرزهای کشور اعزام شوند.
رئیس سازمان حج و زیارت به مشتاقان زیارت اربعین توصیه کرد: همانگونه که در سامانه سماح نیز این امکان وجود دارد، زائران حتی المقدور در قالب گروهی ثبت نام کنند و عمود های مسیر نجف تا کربلا را که در واقع شاخص های این مسیر است، برای هماهنگی گروه در نظر بگیرند تا اعضای گروه از هم جدا نشوند.
مهندس اوحدی همچنین به زائران اربعین توصیه کرد: زائران با حداقل امکانات لازم و ضروری راهی این سفر شوند، کفش راحت بپوشند و وسایل اولیه و شخصی خود را به همراه داشته باشند. همچنین با توجه به تأکید ستاد مرکزی اربعین که این امکان بر اساس مصوبات ستاد مرکزی در سامانه سماح لحاظ شده، زائران نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن بیمه اقدام نمایند تا با آرامش خیال در این همایش عظیم معنوی شرکت نمایند.
رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تقدیر از تلاش های رسانه ملی و رادیو اربعین در حوزه اطلاع رسانی، به مشتاقان حضور در همایش پیاده روی اربعین توصیه کرد که این عزیزان یک رادیو جیبی در سفر همراه داشته باشند تا از این طریق از اخبار و اطلاعیه ها و اطلاع رسانی های ستاد مرکزی اربعین و کمیته های اربعین مطلع گردند.

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.