خانه / اخبار ویژه عاشورایی / هتل بزرگ کربلا الدولی رسما افتتاح شد+تصاویر

هتل بزرگ کربلا الدولی رسما افتتاح شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، هتل بزرگ کربلا الدولی عصر امروز (۱۶ آبان ماه) با حضور آیت الله سیدمجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق و مهندس سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت با گنجایش سالانه ۵۰ هزار زائر ایرانی، افتتاح شد.
در مراسم افتتاح این هتل، افزون بر آیت الله حسینی و مهندس اوحدی، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، میرمسعود حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا، مدیرعامل شرکت شمسا و جمعی از مسؤولان ایرانی و عراقی حضور داشتند.
براساس این گزارش، هتل کربلا الدولی که از سوی شرکت امید زائر ایران با مشارکت شرکت بلاد الشمس العراقیه در مساحتی به متراژ ۱۱ هزار متر مربع زیربنا، ۱۴۴ اتاق با ۳۶۵ تخت طبق آخرین استانداردهای روز دنیا احداث شده است، ظرفیت اسکان ۵۰ هزار زائر را در طول سال دارد.
مهندس ترابی زاده مدیرعامل شرکت امید زائر ایران با اعلام این خبر اظهار داشت: هتل کربلا الدولی یکی از ۶ پروژه ای بود که در حال حاضر یا به بهره برداری رسیده یا در دست اجرا است که شامل ۴ هتل و ۲ آشپزخانه مرکزی در مساحتی با متراژ ۵۳ هزار متر مربع می شود.
وی شروع عملیات ساخت هتل کربلا الدولی را تیرماه ۹۴ اعلام کرد و از بهسازی و مقاوم سازی اسکلت ساختمان با استفاده از مدرن ترین سیستم های روز دنیا FRP، استفاده از سیستم هوای تازه و سیستم تهویه مطبوع VRF و اجرای سیستم اعلام و اطفای حریق به عنوان اقدامات شاخص صورت گرفته در این هتل نام برد.
مدیرعامل شرکت امید زائر ایران استفاده از نمای خشک به منظور کاهش وزن و افزایش ایمنی ساختمان و اجرای پله فرار جهت ایمنی بیشتر در حوادث احتمالی را از دیگر اقدامات شاخص صورت گرفته در هتل کربلا الدولی برشمرد و از بازبینی طرح به سازی لرزه ای و مقاوم سازی پروژه در یک مرحله خبر داد.
یادآور می شود، هتل کربلا الدولی با مساحت ۱۱ هزار متر مربع زیربنا در هشت طبقه، ۱۴۴ اتاق با ۳۶۵ تخت در شهر مقدس کربلا، شارع میثم تمار رو به روی شفاعه الحسین واقع شده است.
رییس سازمان حج و زیارت: افتتاح هتل کربلا الدولی نماد همبستگی ملت ایران و عراق
به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت، عصر روز گذشته (۱۶ آبان ماه) در مراسم افتتاحیه هتل کربلا الدولی، افتتاح این هتل در ابتدای ماه صفر را به سبب پذیرایی و خدمات رسانی مناسب به زائران اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد و به یک سؤال در این باره پاسخ گفت.
وی با طرح این سؤال که مراسم افتتاحیه هتل ها در یک مناسبت با نشاط انجام می شود اما چرا افتتاح هتل کربلا الدولی در شروع ماه صفر انجام می گیرد، گفت: این هتل قرار است پذیرای زائران امام حسین (ع) و شهدای کربلا باشد و این زائران هستند که به آن اصالت، هویت، عزت و شرف می دهند.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر رفع نیازهای ضروری و متنوع زائران عتبات عالیات و تلاش هرچه بیشتر در راستای خدمت رسانی متنوع تر و گسترده تر تأکید کرده اند، افتتاح این هتل بزرگ را در راستای لبیک به فرمایشات معظم له ارزیابی کرد.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند «کسی که قبر امام حسین را در کربلا زیارت کند مثل این است که خود خدا را در عرش زیارت کرده است»، اظهار داشت: در دیداری که یک ماه پیش با حضرت آیت الله وحید خراسانی داشتم، ایشان تأکید کردند که هر زمان در جلسه ای حضور یافتی که در آن جلسه محبان امام حسین (ع) و خدمت گزاران بودند، این حدیث را بخوانید.
وی تصریح کرد: قطعا کسی که به زائر امام حسین (ع) در کربلا خدمت کند مشابه کسی است که به خود خداوند در عرش خدمت کرده است و تمام هدف ما از اینکه هتل کربلا الدولی را در ابتدای ماه صفر افتتاح کردیم، خدمت رسانی مناسب به زائران اربعین بود که زائران به این محل اقامتی عزت و شرف می بخشند.
اوحدی افتتاح هتل کربلا الدولی را نماد همبستگی ملت عراق و جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز امیدواری کرد که این امر سبب برداشتن گام های بلند و تعمیق روابط این دو کشور برادر شود.
رییس سازمان حج و زیارت در ابتدای سخنان خود با اشاره به حوادث تروریستی سامرا که منجر به شهادت جمعی از زائران ایرانی و عراقی و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد، به ارواح پاک شهیدان درود فرستاد و شهادت این عزیزان را بیانگر حقانیت اهدف مقدس مردم عراق برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) و ارزشهای انسانی دانست.

1111111111111116

11

12

13

14

15

16

17

19

165

1112

99995

1111118

منبع: خبر وان khabarone

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.