خانه / اخبار ویژه عاشورایی / ۷ دانشگاه به زائران پیاده روی اربعین خدمات می‌ دهند

۷ دانشگاه به زائران پیاده روی اربعین خدمات می‌ دهند

153221_639

به گزارش واحد خبر موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا به نقل از«شیعه نیوز»،  سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در مراسم اربعین مهمترین مسئله همان پیاده روی است و افزودن مسائل تبلیغی و حاشیه‌ای در این حرکت لزوما مثبت نیست و رعایت حق و احترام به میزبانی کشور و مردم عراق بسیار مهم است. در برنامه های اجرایی به خصوص قرارداد ها رعایت چهارچوب های حقوقی معین ضروری است.
در ادامه، فضل ا … ایرجی کجوری با ارائه گزارشی از سفر به عراق عنوان کرد: مذاکراتی با ستاد بازسازی عتبات عالیات و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق صورت گرفته تا بتوانیم امکاناتی را در اختیار دانشجویان در کربلا و نجف قرار دهیم.
وی با بیان اینکه تمامی برنامه های اجرایی و عملیاتی خارج از ایران به سازمان بسیج دانشجویی سپرده شده، بیان داشت: دانشگاه های شهیدچمران اهواز، علوم و فنون دریایی خرمشهر، ایلام و واحد های مرزی دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی نیز در مرزهای ایران به دانشجویان خدمت رسانی می کنند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: سوگواره اربعین دانشگاهیان به میزبانی دانشگاه ایلام با رویکرد ادبی و هنری برگزار می شود و دانشجویانی که در سال‌جاری و یا سال‌های گذشته به زیارت اربعین مشرف شدند می توانند آثار خود را در قالب های مختلف از جمله: فیلم، عکس، دلنوشته، سفرنامه و … به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
در ادامه این جلسه تاجیک، نماینده سازمان بسیج دانشجویی افزود: امسال ۱۵ هزار دانشجو به صورت کاروانی از طریق ثبت نام در دانشگاه ها به زیارت اربعین مشرف خواهند شد و ۴۰۰ دانشجو از سراسر دانشگاه‌ها به عنوان خادم اربعین از هفته آینده کار خود را آغاز خواهند کرد.
وی ادامه داد: سامانه الکترونیکی قرارگاه اربعین دانشجویی طراحی شده و تا چند روز آینده رونمایی می شود همچنین برای دانشجویان بسته های فرهنگی پیش بینی شده که شامل اطلاعات ضروری اربعین اعم از نقشه عراق، نقشه پیاده روی و مسیر ها است.
در ادامه این جلسه منصور آبادی معاون ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از امکان دریافت ویزا برای دانشجویان مشمول خدمت سربازی بدون گذاشتن وثیقه خبر داد.
دکتر حسام الدین علامه، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت نیز افزود: دانشگاه های علوم پزشکی ایلام و اهواز در زمینه های بهداشتی و درمانی به زائران خدمت رسانی می کنند.

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.