خانه / ویژه ها / پایان تحلیل و بررسی کتاب معجزه عاشورا توسط دکتر محمدرضا سنگری

پایان تحلیل و بررسی کتاب معجزه عاشورا توسط دکتر محمدرضا سنگری

جلسه ۱۳۲ مرجع شناسی و منبع شناسی کتب عاشورایی چهارشنبه یکم اردیبهشت ساعت ۲۱ با تلاوت آیاتی از کلام الله آغاز شد. سپس مهندس عبدالکریم خاضعی نیا مدیر موسسه، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین متن ادبی به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) را دکلمه خوانی کردند. سپس دکتر محمدرضا سنگری مبحث امشب خود را با چگونگی تولد حضرت علی(ع) و برخی فضائل ایشان آغاز کردند و به ادامه تحلیل و بررسی کتاب معجزه عاشورا نوشته دکتر حسین غفاری پرداختند.

در جلسه قبل، غزلی از حافظ که نویسنده ی کتاب انگاشته بودند درباره عاشوراست مورد نقد و بررسی قرار گرفت. نویسنده ی این کتاب از استادان بزرگ دانشگاه تهران میباشند. ایشان در ۱۵ جلد اشعار حافظ را تحلیل کرده اند و الیته باید دید که این تحلیل ها بدرستی انجام شده اند؟

دکتر سنگری درا دامه نکاتی از کتاب را مطرح کردند و بررسی آن ها پرداختد که نمونه هایی از آن ها در ادامه مطرح می شود:

در یکجا از این کتاب اعلام شده یک درصد و در جای دیگر یک در میلیون احتمال پیروزی نظامی امام حسین(ع) در کربلا نبوده است. دکتر سنگری با بیان دلایلی این دیدگاه را نقد و رد کردند.

همچنین در این کتاب سن حضرت علی اکبر(ع) را ۱۷ یا ۱۸ سال اعلام شده که این نظر مورد نقد و بررسی قرار گرفت

در ادامه دکتر محمدرضا سنگری نکات دیگری از این کتاب مطرح کردند و بررسی آن ها پرداختند.

تحلیل و بررسی کتاب معجزه عاشورا در این جلسه به پایان رسید و ان شاء الله در جلسه بعد کتاب رحمت واسعه  نوشته حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

telegram

همچنین ببینید

جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا

نام کتاب: جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا مؤلف: محمدرضا هدایت پناه محل نشر: قم ناشر: ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.