آقای علی اکبر بابازاده

mo1

تولد و تحصیلات

آقای علی اکبر بابازاده، یک فروردین سال ۱۳۳۴ در آذربایجان شرقی به دنیا آمد. دوره ابتدایی را در دبستان علوی آذر شهر گذرانده است. ایشان به دلیل علائق گرایش به حوزه پیدا کرد و … مشغول علوم دینی شد، و همچنین به تحصیلات فرهنگی و دبیرستان و دانشگاه نیز ادامه داده است .

در سال ۱۳۴۴ به حوزه راه یافت و در طول ۷ سال سطوح حوزه را به پایان رسانید، در سال ۱۳۵۱ در امتحان خارج حوزه قبول شد و در ضمن درس­های دارالتبلیغ اسلامی را پیگیری کرد، در این مرکز دوره‌­های عادی (۶ سال) و عالی (۲ سال) را به پایان رسانید، جزو شاگردان ممتاز بود، از محضر اساتیدی همچون علامه طباطبائی، مطهری، مکارم، سبحانی، شبیری، دکتر آیت و … فیض برده است.

در دروس خارج بیشتر از محضر حضرات مکارم، سبحانی استفاده کرده است، هر چند از آقایان جوادی، مشکینی، فاضل، وحید خراسانی، نوری همدانی ، صادق روحانی نیز بهره­‌ها برده است.

فعالیت

در حوزه تحقیق و پژوهش مدتی مدیریت موسسه امام صادق(ع) را به عهده داشت، کتاب­هایی را برای سازمان امور اداری و استخدامی کشور نوشته است، هم اکنون بیش از ۳۰ عنوان از ایشان منتشر شده است.

در امور تدریس و گفتمان و مناظره نیز توفیقات زیادی کسب کرده، جزو داوران و اساتید مدارج علمی حوزه می باشد. در قلمرو گفتمان بسیار فعال بوده، هم اکنون نیز استمرار دارد و در سال ۱۳۸۵استاد نمونه معرفی شد.

در امور حج از روحانیون موفق و نمونه معرفی شد. در مراکز تبلیغی جزو مبلغین اعزام به خارج می‌باشد،ایشان، سالها در کشورهای همجوار خدمت کرده است.

در مراکز گوناگون جبهه از جمله در پادگان لشکر ۹۲ زرهی، کوشک و جفیر و سایر مراکز جمعی سپاه و ارتش خدمت­ها نموده و از ستاد جنگ تقدیر نامه گرفته است.

از محضر مبارک مقام معظم رهبری و همه مراجع تقلید دست اول و آنان که مورد تأیید و تعیین جامعه مدرسین حوزه می­باشند، در امور حسبیه و امورات شرعی و مردمی اجازه کتبی و نمایندگی دارد.

آثار

  • با من به سوی شام ۲-با من به کربلا ۳- سیمای حضرت زینب کبری(ع) ۴- سیمای امام حسین(ع) ۵- شناخت منافقین ۶- جوانان و دوستی‌ها ۷- سیره و سیمای حضرت مهدی(عج) ……..
telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...