خانه / اخبار ویژه عاشورایی / لغو سفرهای شمسا به عتبات در ایام اربعین

لغو سفرهای شمسا به عتبات در ایام اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ۹ کمیته برای تسهیل سفر زائران اربعین در ستاد اربعین تشکیل شد، گفت: از ۱۰ تا ۲۰ صفر هیچ کاروانی در قالب شمسا به عتبات اعزام نمی‌شود و تمام امکانات در خدمت زائران پیاده خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس «سعید اوحدی» از تشکیل چهارمین جلسه ستاد اربعین در سازمان حج و زیارت خبر داد و گفت: مبنای این جلسه جمع‌بندی جلسات تشکیل شده در وزارت کشور بود و منجر به تشکیل ۹ کمیته برای برگزاری بهتر مراسم اربعین در عراق شد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: این ۹ کمیته شامل کمیته حمل و نقل و زیرساخت‌ها که بر عهده سازمان راهداری وزارت راه و شهرسازی است، کمیته امنیت و انتظامی که به عهده وزارت کشور است، کمیته امور بین‌الملل و کنسولی که بر عهده وزارت امور خارجه است.

وی ادامه داد: کمیته چهارم کمیته اسکان و تغذیه است که بر عهده سازمان حج و زیارت است، کمیته پشتیبانی و مشارکت مردمی که بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است، کمیته بهداشت و درمان که بر عهده وزارت بهداشت و درمان و قائم مقامی هلال احمر است، کمیته اطلاع‌رسانی که بر عهده سازمان صدا و سیما است، کمیته اعزام که بر عهده سازمان حج و زیارت است و کمیته فرهنگی است که بر عهده بعثهnt> مقام معظم رهبری است.

اوحدی دیگر اقدامات این ستاد را اینگونه تشریح کرد: ۲ بانده شدن جاده مهران به مرز، تامین روشنایی جاده مهران، عملیات تکمیل شبکه آب‌رسانی به مرز مهران با ظرفیت ۲۰۰ هزار نفر، ۲ بانده و ۲ مسیره شدن پل زائر، ایجاد ۲ جاده کمربندی در مسیر مرز تا ایلام، افزایش ظرفیت مرز شلمچه و ساخت سالن بزرگ انتظار، ساخت زائرسرای بزرگ در مرز چذابه برخی از اقدامات در حال انجام این ستاد است.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه تصریح کرد: مسئولیت ستاد اربعین در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه به عهده استانداران و ریاست ستاد اربعین در عراق نیز به عهده سفیر ایران در بغداد است.

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...