عباس علی سپاهیونسی

4886

تولد

آقای سپاهییونسی،درسال ۱۳۵۴ درروستای کویری یونس که نزدیک شهرگناباد قراردارد، به دنیا آمد.

دوران تحصیلات خود را تا دبیرستان در رشته علوم انسانی در روستای یونسی گذراند. اما به دلایلی از ادامه دادن در رشته مطالعات خانواده در دانشگاه آزاد مشهد انصرف داد.

فعالیت

از کودکی به شعر علاقه داشته ودر دوره دانش آموزی چند مقام کشوری در شعر دانش آموزی به دست آورد. اولین شعر ایشان در مجله اطلاعات هفتگی چاپ شد.

بعدها آثارش در سوره نوجوان – سلام بچه ها – پوپک- خانه – سروش نوجوان (البته تا زمان حضور قیصرامین پور و بیوک ملکی) باران –سروش کودکـ (بازهم تاز مان حضوراستاد مصطفی رحماندوست) شاپرک و……چاپ شد و امروز هم با بعضی از این نشریات کارمی کند. شعرهای این شاعرجوان بیشتر در مجلات کودک و نوجوان منتشرمی‌شود.

آثار

این شاعر حوزه‌ی کودک و نوجوان دو کتاب درباره‌ی واقعه‌ی کربلا دارد که یکی از آن‌ها با نام «یادگار کربلا» راجع به زندگی امام سجاد(ع) و دیگری با عنوان« هدیه‌ای از بهشت» نیز درباره‌ی زندگی امام حسین(ع) است.

او تک‌شعرهایی هم درباره‌ی کربلا و عاشورا دارد که «معنی کربلا» و  «ماجرای کربلا» دو شعر در حوزه‌ی نوجوان و «آب» در حوزه‌ی کودکان است.

روستای من، یاد لبخندهای تان هستم، راه رفتن زیرباران، طفلکی آقای سیر،نه سالگی مبارک، روباه بی توجه و هد‌یه های آسمانی : هد‌یه ای از‌ بهشت ،امام حسین (ع) ، هد‌یه های آسمانی : یاد‌گار‌ کر‌بلا، امام سجاد‌ (ع)، هد‌یه های آسمانی:بخشند‌ه بو‌د‌ و‌د‌انا، امام محمد‌ باقر‌(ع)… خسته نباشی خدا جان» و «جبهه در یک آلبوم»

 

 

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...