خانه / همراهان عاشورایی / دکتر محمدرضا سنگری

دکتر محمدرضا سنگری

محمدرضا سنگری فرزند غلامحسین به سال ۱۳۳۳ه.ش در شهر شوش دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دزفول گذراند و فوق دیپلم خود را در رشته ی علوم انسانی از دانشسرای اهواز اخذ نمود و از دانشگاه شهید چمران اهواز در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی فارغ التحصیل گردید و دنباله‌ی آن را تا سطح دکترا در همان رشته و در دانشگاه تهران ادامه داد.
دکتر سنگری از شاعران و نویسندگان پرکار معاصر است ولی بیشتر در زمینه‌ی نثر ادبی کار می‌کند از ایشان تا کنون کتاب‌های متعددی چاپ و منتشر شده است که از آن جمله‌اند:«سوگ سرخ»، «پنجره معصوم»، «یادهای سبز»، «گلبرگ‌ها»، «یک جرعه تشنگی»، «سلام موعود»، «چهل روز عاشقانه»، «نقد و تحلیل ادبیات منظوم دفاع مقدس» در سه جلد و «پیوند دو فرهنگ ادبیات معاصر» که همگی جزو آثار منثور ایشان م‍ی‌باشد. همچنین باید تألیف سی جلد از کتاب‌های درسی از سطح ابتدایی تا دبیرستان را به آن‌ها اضافه نمود.
محمدرضا سنگری هم به شیوه‌ی کلاسیک و هم نو شعر می‌سراید در شکل کلاسیک عمدتاً تمایل به سرودن غزل و رباعی و دوبیتی و در شعر نو بیشتر قالب سپید را تجربه نموده است.
سنگری علاوه بر تدریس در دانشگاه آزاد، سردبیر دو مجله‌ی تربیت و رشد ادب فارسی است و کارشناس مسئول زبان و ادبیات فارسی وزارت آموزش و پرورش نیز می‌باشد.

منبع: کتاب دانشنامه‌ی شعر عاشورایی
مؤلف: مرضیه محمدزاده

telegram

همچنین ببینید

صدیقه وسمقی

صدیقه وسمقی، فرزند خدابنده از شاعران برخاسته از درون انقلاب اسلامی است که با انقلاب ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.