خانه / چهره ها در منابع / معرفی: نقش تبلیغی حضرت امام سجاد (ع)

معرفی: نقش تبلیغی حضرت امام سجاد (ع)

12

نام کتاب: نقش تبلیغی حضرت امام سجاد(ع)، در حادثه کربلا
مولف:بختیار کرمی
محل نشر:تهران
ناشر:اوحدی
سال انتشار:۱۳۸۵
تعداد صفحات:۱۵۸
چهار چوب این کتاب را سه فصل و نه بخش تشکیل داده است که فصل اول به معرفی مختصر امام سجاد(ع)  و مسایل اجتماعی،سیاسی و مذهبی دوران نوجوانی آن حضرت پرداخته، سپس اختصاراً به علت قیام سالار کربلا حضرت امام حسین(ع) می‌پردازد.

در فصل دوم به تعاریف و ماهیت تبلیغ و رابطه آن با علوم و فنون دیگر پرداخته شده و موضوعات و بنیان‌هایی که در سایر بخش‌ها و به خصوص ارکان تبلیغ به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و با دیدگاه‌های مختلف تحلیل و نقد نیز در خصوص مواردی از عناصر تبلیغ پرداخته شده که مهم‌ترین آنها روش ها- ابزار و پیام سه عنصر اصلی تبلیغ می باشد. در خلال این مباحث نیز بررسی شیوه‌ها و روش های نوین برای تطبیق با روش های اسلامی پرداخته شده.
در فصل سوم، خواهید دید که چگونه مبلغ کربلا، حضرت امام سجاد(ع) با استفاده از این روش ها و ابزارها با توجه به ویژگی های خاص مبلغ، توانست واقعیت‌هایی که دستخوش توطئه‌های هوس‌پرستان گشته و تحریف و دروغ آنها را در مقابل مردم حایل شده و پوشانده بود نشان داده و تبلیغات القایی دشمن را افشاء نماید و نتیجه آن به وجود آمدن شورش‌ها و قیام‌های متعدد در کوفه و مدینه و شام علیه یزید است.

برخی از منابع استفاده شده در نگارش کتاب:
۱-اللهوف علی قتلی الطفوف ۲- کشف الغمه ۳-زمینه جامعه شناسی ۴- الکامل فی التاریخ

 

telegram

همچنین ببینید

جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا

نام کتاب: جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا مؤلف: محمدرضا هدایت پناه محل نشر: قم ناشر: ...