خانه / اخبار ویژه عاشورایی / حضور مهمانانی از ۳۰ کشور در پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی

حضور مهمانانی از ۳۰ کشور در پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی

رئیس بسیج رسانه ملی با بیان اینکه امسال از ۳۰ کشور مهمانانی در پانزدهمین اجلاس حضور پیدا می‌کنند، گفت: حضور این مهمانان ملی و بین‌المللی، اجلاس امسال را متمایز خواهد کرد.

به گزارش واحد خبر روزدهم به نقل از تنسیم، نشست خبری پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی دوشنبه، ۶ شهریور در سازمان صدا و سیما با حضور علی فروغی رئیس بسیج رسانه ملی و رئیس پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی، مهدی دهقان‌نیری دبیر و نائب رئیس اجلاس و رسول زرگرپور استاندار اصفهان برگزار شد.

علی فروغی در این نشست طی سخنانی برگزاری پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در آستانه محرم را زنگ آغازین سوگواره امام حسین(ع) خواند و گفت: پانزده سال است که این اجلاس در رسانه ملی با همراهی و میزبانی استان‌های مختلف کشور شکل گرفته است و امسال پانزدهمین دوره آن ۲۱ تا ۲۴ شهریورماه در استان اصفهان برگزار می‌شود.

رئیس پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی یادآور شد: سال گذشته در اختتامیه چهاردهمین دوره اجلاس، فعالیت خودمان را برای برگزاری دوره بعد آغاز کردیم. از آن روز تاکنون استان اصفهان که میزبانی آن را برعهده گرفته، یکپارچه در خدمت سیدالشهداء(ع) بوده است.

وی با بیان اینکه امسال از ۳۰ کشور مهمانانی در پانزدهمین اجلاس حضور پیدا می‌کنند، گفت: حضور این مهمانان ملی و بین‌المللی، اجلاس امسال را متمایز خواهد کرد. همچنین امسال شخصیت‌های خاصی از کلیسا، رهبران اهل تسنن و حتی از اقلیت‌های مذهبی داخل کشور در پانزدهمین اجلاس حضور خواهند داشت.

فروغی خاطرنشان کرد: هم اکنون در بخش جنبی اجلاس، مسابقه «مستند رادیویی تلویزیونی پیرغلامان» در حال برگزار است و آثار آن در حال داوری است.

وی افزود: مجموعاً ۲۲ اثر رادیویی و ۵۶ اثر تلویزیونی ارسال شده که به سه نفر از برگزیدگان بخش تلویزیونی و سه نفر از برگزیدگان بخش رادیویی کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا می‌شود.

فروغی درباره میانگین سنی تجلیل شوندگان نیز گفت: تجلیل شوندگان بین ۷۰ تا ۹۴ سال دارند، هر یک از پیرغلامان و خادمان حسینی، ستون‌های خادمی خیمه امام حسین(ع) به شمار می‌روند و اجتماع این بزرگواران در اصفهان یک اتفاق ممتاز است.

رئیس پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی با اعلام خبر رونمایی از دو کتاب مقتل در پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی اظهار کرد: تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم استان اصفهان و همچنین تقدیر از استاد فرشچیان هنرمندان عاشورایی کشورمان از دیگر برنامه‌های این اجلاس است.

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.