خانه / اخبار ویژه عاشورایی / تیراندازی نیروهای امنیتی نیجریه به شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین

تیراندازی نیروهای امنیتی نیجریه به شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین

2
به گزارش واحد خبر موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا به نقل از شیعه نیوز، نیروهای امنیتی نیجریه به شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین حسینی در این کشور آفریقایی تیراندازی کرده‌اند.
آذرماه سال گذشته بود که ارتش نیجریه با یورش به منزل رهبر شیعیان نیجریه صدها هوادار و فدایی او را کشت و سپس او را که به شدت مجروح شده بود، به بیمارستان نظامی ایالت کادونا منتقل کرده بود.
با گذشت چند ماه از بازداشت شیخ زکزکی، بهمن ماه سال گذشته بود که «محمد ابراهیم زکزکی» تنها پسر باقی مانده شیخ زکزکی رهبر شیعیان نیجریه در بیانیه‌ای، با دعوت از مردم نیجیریه برای انتشار پیام «جنبش اسلامی نیجریه» ارتش این کشور را مسبب اصلی جنایت کشتار شیعیان دانست.
وی در ادامه تأکید کرده بود: ارتش نیجریه مسئول حفظ جان شهرواندان کشور است و از سویی نیز این ارتش نیجریه است که مسبب اصلی این جنایت شنیع بود و در حالی که بسیاری از برادران و خواهران ما به قتل رسیدند و جسدشان تکه تکه شد، خانه هایشان تخریب و به مقدساتشان اهانت شد و از سویی بسیاری از مردم ما در بازداشت به سر می‌برند، مسببان این جنایت آزادانه در حال راه رفتن هستند.
حالا امروز دوشنبه و در تازه‌ترین خبرها درباره خشونت‌ها علیه شیعیان نیجریه‌ای، رسانه‌ها از حمله به حاضران در مراسم اربعین خبر می‌دهند.
پرس‌تی‌وی در خبری فوری گزارش داده است که نیروهای امنیتی نیجریه به مسلمانان حاضر در مراسم اربعین تیراندازی کردند.
این شبکه خبری به جزئیات بیشتری درباره حمله به حاضران در مراسم اربعین حسینی اشاره نکرده است.
telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.