خانه / اخبار ویژه عاشورایی / دیالیزی‌ها امسال «پیاده روی» اربعین نروند

دیالیزی‌ها امسال «پیاده روی» اربعین نروند

888999

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: مسئولان بهداشت عراق به دلیل کمبود امکانات درخواست کردند تا بیماران دیالیزی امسال در پیاده روی اربعین شرکت نکنند.
به گزارش واحد خبر موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید علی مرعشی با اشاره به فراهم آوردن داروهای مورد نیاز برای تیم‌های درمانی در ایام اربعین اظهار داشت: کار بسته بندی داروها و تجهیزات درمانی انجام شده است و در دو روز آینده از طریق مرز زمینی به عراق ارسال و در میان چادرهای درمانی توزیع می‌شود.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ادامه داد: ویزای تیم پزشکی در حال صادر شدن است و دو هزار نفر در چادرهای درمانی مرکز پزشکی حج  وزیارت هلال احمر به زائران خدمات درمانی ارائه می کنند.
مرعشی از بیماران دیالیزی خواست امسال در راهپیمایی اربعین شرکت نکنند و گفت: روز گذشته مسئولان وزارت بهداشت عراق اعلام کردند با توجه به اینکه از تمامی کشورها در مراسم راهپیمایی اربعین حاضر می‌شوند و ازدحام جمعیت زیاد است، بیمارستانهای دو شهر نجف و کربلا امکان دیالیز بیماران را ندارند. به همین دلیل درخواست کردند که امسال بیمارانی که دچار نارسایی کلیوی بوده و نیاز به دیالیز دارند در مراسم  شرکت نکرده و از راه دور زیارت انجام دهند.
به گزارش هلال احمر- مرعشی به بیماران قلبی، دیابتی و تنفسی توصیه کرد در ایام حضور در پیاده روی اربعین چند برابر زمان عادی داروهای خود را به همراه داشته باشند.

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.