خانه / اخبار ویژه عاشورایی / شهرهای مذهبی عراق میزبان ۳۰ هزار زائر ایرانی در تاسوعا و عاشورای حسینی

شهرهای مذهبی عراق میزبان ۳۰ هزار زائر ایرانی در تاسوعا و عاشورای حسینی

شهرهای مذهبی عراق میزبان ۳۰ هزار زائر ایرانی در تاسوعا و عاشورای حسینی

شهرهای مذهبی عراق میزبان 30 هزار زائر ایرانی در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از ۳۰ هزار زائر ایرانی در شهرهای مذهبی عراق حضور خواهند داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ محسن نظافتی  با اشاره به ایام عزادارای سالار شهیدان گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، بیش از ۳۰ هزار زائر ایرانی در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی در ۴ شهر زیارتی عراق حضور خواهند داشت.

وی افزود: بر همین اساس، ۱۲ هزار زائر در کربلا، ۱۲ هزار زائر در نجف اشرف، ۶ هزار زائر در کاظمین و سامرا به اقامه عزای سالار شهیدان می پردازند.

نظافتی یادآور شد: با توجه به شرایط ویژه عراق، زائران یک روز در کاظمین اقامت خواهند داشت و سامرا را به صورت عبوری زیارت خواهند کرد.

نظافتی در خصوص اعزام های اربعین تاکید کرد: : تاکنون بیش از ۲۶۰ هزار نفر در سامانه سماح که مختص متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین است، ثبت نام کرده اند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت صدور روادید در ۱۲ نقطه جدید کشور از  امروز شروع می شود یادآور شد: متقاضیان دریافت روادید لازم نیست به سفارت عراق مراجعه کنند بلکه ۲ هزار و دویست دفتر زیارتی مجاز آماده دریافت مدارک و انجام اقدامات مربوطه برای صدور روادید هستند.

منبع: سازمان حج و زیارت

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.