خانه / اخبار ویژه عاشورایی / آغاز چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس

آغاز چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس

چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور در گلزار شهدای شهر بندرعباس و با مرثیه خوانی ذاکرین اهل بیت (ع) آغاز به کار کرد .

به گزارش واحد خبر موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا به نقل از ایسنا، کاروان پیرغلامان و خادمان حسینی استان های مختلف برای حضور در چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی ظهر روز گذشته (سه شنبه ۶ مهر) راهی بندرعباس شدند .

پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور در شهر بندرعباس و با استقبال گرمی که از آن ها صورت گرفت، به غبارروبی گلزار شهدای این شهر رفتند و با توسل به ساحت مقدس علمدار کربلا به مرثیه خوانی پرداخته و سینه زنی کردند.

در این مراسم مصطفی خرسندی، رئیس کانون مداحان کشور ضمن غیرمقدم به پیرغلامان حسینی، اشعاری را در مدح اهل بیت عصمت و طهارت قرائت کرد.

همچنین بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ضمن خیرمقدم به سفیران امام حسین (ع) گفت: امروز روزی به یاد ماندنی برای شهر بندرعباس و شهر هرمزگان است، چرا که آن ها میزبان خادمان و مداحان امام حسین (ع) هستند.

یکی از مراسمی که در آغاز به کار این اجلاس نمود و چشمگیری زیادی داشت، مراسم سنگ زنی بود که یکی از مراسم های ویژه عزاداری شهر بندرعباس است که در این مراسم حضور جوانان به صورت چشمگیری نمایان بود.

 

telegram

همچنین ببینید

جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا

نام کتاب: جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا مؤلف: محمدرضا هدایت پناه محل نشر: قم ناشر: ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.