خانه / اخبار ویژه عاشورایی / ترجمه ژاپنی کتاب «نهضت امام حسین(ع)» منتشر شد

ترجمه ژاپنی کتاب «نهضت امام حسین(ع)» منتشر شد

به گزارش واحد خبر موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا به نقل از  خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) ، کتاب «نهضت امام حسین(ع) در وجدان مردمی» با عنوان عربی «ثوره الامام الحسین فی الوجدان الشعبی» به قلم مرحوم علامه شیخ «محمدمهدی شمس‌الدین»(زاده ۱۵ شعبان ۱۳۵۴، نجف ـ وفات ۲۱ دی ۱۳۷۹، بیروت) تألیف شده است. وی از فقها، علما و اندیشمندان وارسته شیعه و رئیس سابق مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بود.

این کتاب به درخواست مرکز مطالعات و پژوهش‌های وابسته آستان مقدس امام حسین(ع) و توسط «اوتسومو اواکادوا»، رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه ژاپن، به زبان ژاپنی ترجمه شده است.
ترویج و گسترش فرهنگ و مفاهیم نهضت حسینی و آگاهی‌بخشیدن به غیرمسلمانان نسبت به عمق این نهضت و ابعاد آن از اهداف ترجمه کتاب «نهضت امام حسین(ع) در وجدان مردمی» محسوب می‌شود.
مرکز مطالعات و پژوهش‌های آستان مقدس حسینی پیش از این با مرکز مطالعات خاورمیانه ژاپن توافق‌نامه‌ای امضا کرد که بر اساس آن دو طرف در زمینه چاپ، نشر و توزیع کتاب همکاری می‌کنند.
ترجمه کتاب «نهضت امام حسین(ع) در وجدان مردمی» نخستین همکاری مشترک این دو نهاد است که قرار است در محافل ادبی و فرهنگی ژاپن توزیع شود.
telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.