خانه / اخبار ویژه عاشورایی / بازگشائی حرم حضرت عباس به روی زائران پس از اتمام نصب ضریح جدید

بازگشائی حرم حضرت عباس به روی زائران پس از اتمام نصب ضریح جدید

برای اولین بار پس از اتمام نصب ضریح جدید حضرت عباس علیه السلام، حرم مطهر به صورت محدود به روی زائران بازگشائی شد.

پس از اتمام مراحل مختلف نصب ضریح مرقد مطهر و ملکوتی علمدار و ساقی لب تشنگان کربلا، حضرت عباس بن علی علیهما السلام که بطور کامل در عراق و به دست هنرمندان عراقی ساخته شده است، متولی شرعی آستان با بازگشائی محدود حرم مطهر به سوی زائران موافقت نمودند.

زائران در بدو ورود و با چشمانی پر از اشک هر یک به نحوی به ابراز احساسات پرداخته و به زبان دل خویش اجرای این پروژه ارزشمند را تبریک گفتند.

یکی از زائران با گویش محلی خود حضرت عباس علیه السلام را شایسته بیش از این و حتی شایسته آب چشم تک تک زائران دانست. یکی دیگر از زائران این پروژه را دستاوردی بزرگ توصیف نمود و دیگری به دست اندرکاران اجرای این پروژه که چنین توفیق ویژه ای نصیبشان گردیده شادباش می گفت. برخی دیگر این پروژه را شادی بخش دل امام حسین علیه السلام دانستند چرا که امام حسین علیه السلام علاقه وافری به بردارشان حضرت عباس علیه السلام داشتند و آنگاه که ایشان شهید شدند در حقشان فرمودند: ” اکنون کمرم شکست”.

لازم به ذکر است نصب تمامی اجزای ضریح جدید مرقد مطهر و منور حضرت عباس علیه السلام چند روز پیش به اتمام رسید و اکنون آستان مقدس عباسی خود را برای برپائی مراسم باشکوه رونمائی از ضریح جدید در شام ۱۲ رجب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء آماده می نماید.

در این مراسم میهمانانی از داخل و خارج عراق حضور خواهند داشت.

1

2

3

 

4

5

6

7

8

9

منبع: alkafeel.net

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.