خانه / ویژه ها / انقلاب اسلامی ایران

انقلاب اسلامی ایران

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) تداوم‌بخش راه روشن و حیات‌بخشی است که همه‌ی انبیاء و اولیاء الهی آن را پایه‌گذاری کردند. راهی که برای استمرار آن پیامبر گران‌قدر اسلام حضرت محمد(ص) زجرها و مصیبت‌ها کشید و امیرمؤمنان علی(ع) خون دل‌ها خورد. این راه همان راهی‌است که امام مجتبی(ع) برای بقایش صبر کرد و صلح نمود.

انقلاب اسلامی ایران از فرات همیشه‌ جاری کربلا و عاشورا آبیاری ‌شده است و حسین معلم بزرگ آزادگی و صبر و شجاعت و شهامت این انقلاب است.

اگر انقلاب خمینی(ره) کربلا نداشت، اگر نام زیبای حسین و عباس و زینب و اکبر و قاسم مدام در آن تکرار نمی‌شد به یقین از هزاران خطرگاهی که هرروز در مسیر راهش بوجود می‌آمد به سلامت عبور نمی‌کرد. این خون سیدالشّهداء و یاران با وفای اوست که در رگ‌های ‌انقلاب اسلامی ایران جریان دارد.

نبض این انقلاب با نام حسین(ع) می‌‍زند و قلبش با یاد عاشورا می‌تپد.

رهبر کبیر انقلاب از عاشورا آموخته بود که در برابر ظلم ظالمان تا دندان مسلح با اتکا به نیروی لایزال الهی‌ و با دست‌های ‌خالی می‌توان ایستاد.

او از حسین آموخته بود که زندگی زیر بار ظلم و ستم را هرگز نپذیرد و یک لحظه زیستن با آزادگی و آزادمردی را با یک عمر زندگی با خفت و خاری و زبونی معاوضه ننماید.

امام از کربلا آموخته بود که حکومت حاکمان ستمگر شکستنی و خانه‌های عنکبوتی‌شان گسستنی است. او از زینب(س) و امام سجاد(ع) آموخته بود که می‌توان مجلس یزید را به دادگاه محاکمه‌اش تبدیل کرد و به مدد ایمان صدای شکستن استخوان‌های یزید و یزیدیان را در کاخ‌هایشان شنید و امروز جانشین به حق خمینی‌کبیر، خامنه‌ای ‌عزیز، رهبر فرزانه‌ی این انقلاب شکوهمند نیز همین راه را ادامه می‌دهد و چون خمینی در برابر تمام اراده‌های باطل ایستاده است و انقلاب خمینی را در سی‌و یکمین سالگرد پیروزی‌اش با اقتدار به سوی فردایی روشن راهبری ‌می‌نماید.

خدایا انقلاب خمینی را با رهبری خامنه‌ای به حکومت امام عصر(عج) پیوند زن و ما را از یاران و همراهان مهدی(عج) قرار ده. آمین.

متن از: عبدالکریم خاضعی‌نیا

فرار رسیدن ۲۲بهمن‌ماه، سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و همه‌ی مسلمین جهان تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم و به روح پر‌فتوح معمار کبیر انقلاب و همه‌ی شهیدان گران‌قدر درود و صلوات می‌فرستیم.

عبدالکریم خاضعی نیا

موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا- دزفول

telegram

همچنین ببینید

جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا

نام کتاب: جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا مؤلف: محمدرضا هدایت پناه محل نشر: قم ناشر: ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.