جواد محقق

جواد محقق فرزند محسن متخلص به «م . آتش » در سال ۱۳۳۳ ه.ش در همدان به دنیا آمد. تحصیلاتش را در همان شهر به پایان برد و در سال ۱۳۵۸ به سمت دبیر ادبیات فارسی، به استخدام وزارت آموزش و پرورش در آمد. سال‌ها در شهر و روستاهای گوناگون به معلمی پرداخت و در سال ۱۳۶۶ شمسی برای تدریس در مدارس ایرانی خارج  از کشور ابتدا به پاکستان و سپس به ترکیه رفت. پس از بازگشت، درسال ۱۳۶۹ به دلیل داشتن تجربه‌ی تدریس و نیز سابقه‌ی فعالیت های فرهنگی و مطبوعاتی، به سر دبیری مجله ی رشد معلم انتخاب شد و سیزده سال عهده‌دار آن بود. در حال حاضر سردبیر مجله رشد نوجوان است.
وی فعالیت های شعری خود را از دوره‌ی دبیرستان شروع نمود و همکاری با مطبوعات را نیز از همان سال‌ها آغاز کرد. آثار او که شامل شعر، داستان، گزارش، مقاله،مصاحبه و گفتگوست، در بعضی از مجلات قبل و بیشتر مطبوعات بعد از انقلاب منتشر شده است.
کتاب های چاپ شده‌ی او به بیست جلد می رسد که از مهم ترین آن‌ها می‌توان از: « قصه‌ی مرد بزرگ پاپتی» ، «مثل من به انتظار» ، «خواب خوب» ، «در خانه‌ی ما » که همگی را برای کودکان و نوجوانان نوشته است و همچنین « تاوان عشق »، « علم و ایمان »، « در گفتگو با دانشمندان »، «معلمان خوب من»، «یاد ماندگار» و «مجموعه شعر» را نام برد.

منبع: دانشنامه‌ی شعر عاشورایی
مؤلف: مرضیه محمدزاده

telegram

همچنین ببینید

صدیقه وسمقی

صدیقه وسمقی، فرزند خدابنده از شاعران برخاسته از درون انقلاب اسلامی است که با انقلاب ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.