خانه / ویژه ها / نهم دی روز بصیرت گرامی باد.

نهم دی روز بصیرت گرامی باد.

عاشورا در عاشورا

نهم دی روز بصیرت گرامی باد.

یاداشت سردبیر به مناسبت ۹ دی که در سال ۱۳۸۸ روی سایت موسسه قرار گرفت:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

یک شنبه عاشورا بود عاشورا در عاشورا. یزیدیان فرصت حضور یافته بودند تا پس از ۱۳۷۰ سال دوباره خیمه های ابا عبدالله(ع) را آتش زنند. فرزندان عمر سعد و شمر دوباره کربلا آفریدند و عاشورای سال ۸۸ هجری شمسی را با عاشورای سال ۶۱هجری قمری پیوند زدند.

طرح ریزی ها از روزها قبل آماده شده بود و روز تاسوعا نقشه ها کشیده شد. شب عاشورا در حالی که یاران حسین (ع)در عاشورای ۶۱ و پیروان او در عاشورای ۸۸ به مناجات و ذکر و دعا مشغول بودند یزیدیان و لشکریان عمر سعد و ابن زیاد به فردای خونریزی و قتل و آتش می اندیشیدند و در پی اجرای فرمان رهبران یزید صفتشان بودند. صبح عاشورا فرا رسید خیل مشتاقان و محبان و ارادتمندان حضرت ابا عبدالله پس از اقامه نماز به یاد نماز صبحی که اذانش را در کربلا اکبر گفت به خیابان ها آمدند تا بگویند همه ی روزها عاشورا و همه ی زمین ها کربلاست و صدای “یا لیتنا کنا معک “سر دادند.

آقا، مولا، عزیز ترین عزیز، ای که جان هایمان به فدایت، ای نامت آرامش قلبهایمان، ای کاش بودیم در کربلا و در رکابت جان می دادیم. ایران همه در سوگ اسوه ی آزادگان سیاه پوش و سینه زن بود. ایران همه حسینی بود و زینبی. روبهکان از لانه های خویش بیرون خزیدند. فرماندهانشان دستور شعار بی شعور و عمل بی بصیرت دادند. آتش ها افروخته شد. سنگ ها می بارید، دشنه های کینه و قصاوت و جهل و ناد انی، در بدن ها فرو می رفت .هنگام ظهر شده بود. ابو ثمامه نماز ظهر عاشورا را به یاد امام آورد و در این سوی در عاشورای ۸۸ همه ی عاشقان نماز صف بستند. تیرباران در کربلای ۶۱ آغاز شد .باران تیر و سنگ بود که می بارید و بر بدن نمازگزاران عاشورای ۸۸ می نشست .خون جاری شده بود ولی نماز هم در عاشورای ۶۱ قمری و هم در عاشورای ۸۸ شمسی ادامه می یافت. نماز به پایان رسید دو تن یار عاشق نماز، در عاشورای ۶۱ ،به محبوب پیوستند و چند تن از یاران عاشق نماز، در عاشورای ۸۸ زخم برداشتند .ولی چه باک که اینها همه در محضر خداست و خدا می بیند.

خدایا سنگ هایی که در عاشورای ۶۱ پرتاب شد، در عاشورای ۸۸ شمسی فرود آمدند. تیرهایی که بر قلب حسین(ع) نشست اینک حسینیان را هدف قرار داده بودند. شگفتا در کربلا کسی قرآن را به آتش نکشید ،ولی در کربلای ایران قرآن نیز به آتش کشیده شد.

اگرخوب گوش کنید صدای مظلومانه زینب می آید که به پیشگاه الهی شکایت می برد و فریاد می زند الیوم مات جدی محمدالمصطفی ،الیوم مات ابی علی بن ابیطالب،الیوم ماتت امی فاطمه ،واحسیناه،واغربتاه وا محمداه

خدایا باز هم صدای زینب به گوش می آید که” اما فیکم مسلم؟” ((آیا در میان شما یک مسلمان نیست؟))

شرمتان باد که همچون لشکریان عمرسعد که درعصرعاشورا با هلهله وشادی بربدن شهدا اسب می تاختند و چون شامیان که در آستانه ورود کاروان حسین به شام به نوازندگی ورقص و پایکوبی می پرداختند شما نیز در روز عاشورا کف زدید و صوت کشیدید و رقصیدید. شرمتان باد ای عروسک های خیمه شب بازی دشمن، ای عروسهای حجله یزید. شرمتان باد که در روز عزا و ماتم آل رسول شرم نکردید و حرمت میوه دل رسول را شکستید. خدای با آتش خویش جزایتان دهد.

مرکز پژوهش و نشر فرهنگ عاشورا – دزفول ضمن عرض تسلیت هتک حرمت عاشورای حسینی به پیشگاه آقا امام زمان و مقام معظم رهبری و محکومیت این عمل زشت وپلید از مسئولین قضائی اشد مجازات عاملان این جنایت را خواستار است.

عبدالکریم خاضعی نیا

موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا- دزفول

telegram

همچنین ببینید

جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا

نام کتاب: جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا مؤلف: محمدرضا هدایت پناه محل نشر: قم ناشر: ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.