خانه / اخبار ویژه عاشورایی / فعالیت‌های خدماتی پاکبانان ایرانی در کربلا آغاز شد

فعالیت‌های خدماتی پاکبانان ایرانی در کربلا آغاز شد

فعالیت های خدماتی شهرداری تهران در کربلا با فرا رسیدن ماه صفر و در پیش بودن ایام اربعین حسینی در کربلای معلا آغاز شد و حدود ۶۰۰ پاکبان برای نظافت و رفت و روب این شهر مقدس مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلی، بیش از ششصد نفر از پاکبانان شهرداری تهران در مرحله اول از روز چهارشنبه بیستم آبان و در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی برای نظافت و رفت و روب کربلا وارد این شهر مقدس شده اند و مشغول به ارائه خدمات هستند و در مرحله دوم نیز به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران حدود دو هزار نفر اعزام خواهند شد.

افزون بر نظافت و رفت و روب سطح شهر به ویژه خیابان های اصلی شهر کربلا و اطراف حرم مطهر امام حسین علیه السلام و حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، رنگ آمیزی جدول های خیابان ها نیز در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است که به صورت آزمایشی جدول خیابان مسلم بن عقیل علیه السلام و نیز پارک منزه الحسین الکبیر رنگ آمیزی شده اند.

مجتبی عبدالله پیش از این با بیان اینکه طراحی و احداث فضای سبز در چندین نقطه از شهر کربلا به انجام رسیده است، اظهار داشت: طراحی، زیباسازی و فضای سبز خیابان میثم تمار نیز به اتمام رسیده است که در صورت اعلام آمادگی مدیریت شهری کربلا، قابل اجرا خواهد بود.

یکی از افرادی که خود در یکی از بخش های شهرداری تهران مسئولیت دارد به خبرنگار ما گفت که این تعداد از کارگر از بیستم آبان وارد کربلا شده اند و تا سی ام آبان به فعالیت مشغول هستند و سری دوم کارگران از سی ام آبان وارد کربلا می شوند و تا پنج روز پس از اربعین فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: تمام فعالیت هایی که برای نظافت شهر تهران از سوی کارگران انجام می شود، همچون جمع آوری زباله، لایروبی، شست و شوی جدول ها با واتر جت قبل از رنگ آمیزی در شهر مقدس کربلا انجام می شود.

این فرد مطلع که خود با لباس کارگری مشغول نظافت یکی از خیابان های منتهی به حرم مطهر اباعبدالله الحسین علیه السلام بود، گفت: اینجا افرادی برای خدمت گزاری به زائران امام حسین علیه السلام حضور دارند که خود از مسئولان و مدیران شهرداری های مناطق مختلف تهران هستند.

وی با بیان اینکه نیت کارگران حاضر در کربلای معلی رضای خدا و امام حسین علیه السلام و تمام خدماتی که برای زیبایی شهر ارائه می دهند رایگان انجام می شود، تصریح کرد: برخی از این عزیزان با صرف نظر از حقوق و مزایای کاری، برای خدمت به زائران، خود را به این قافله رسانده اند.
منبع:http://www.hajnews.ir

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...