محمدمهدی باباپور

باباپور

تولد و تحصیلات

جانب محمدمهدی باباپور متولد ۱۳۴۳ در روستای گل‌افشان از توابع قائمشهر (مازندران) به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در همان روستا و دوران راهنمایی و دبیرستان را در رشته علوم تجربی در شهرستان قائمشهر به اتمام رسانید. پس از اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه تهران شد و پس از دو سال یعنی سال ۶۵ وارد حوزه علمیه قم شد. پس از ۸ سال دروس سطوح حوزه را به اتمام رسانید و به مدت ده سال در خارج فقه و تفسیر علوم آیت الله جوادی آملی و دو سال در جامع اصول آیت الله صالحی مازندرانی کسب فیض نمود. در کنار تحصیل حوزوی از سال ۶۸ تحصیلات دانشگاهی را آغاز کرد. کارشناسی علوم سیاسی را در دانشگاه باقرالعلوم قم و کارشناسی ارشد علوم سیاسی را در دانشگاه شهید بهشتی تهران و دکتری علوم سیاسی در دانشگاه تهران گذراند.

فعالیت

ایشان ‌اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی می‌باشد. در کنار تحصیل دروس حوزوی و دانشگاهی تدریس در حوزه و دانشگاه را به مدت ۱۵ سال طی کرد. در مرکز جهانی علوم اسلامی و جامعه الزهراء درسهای مختلفی را ارائه نمود. در زمینه فعالیتهای تحقیقاتی و پژوهشی نیز بیش از پنج جلد کتاب چاپ گردیده است. و دهها مقالات علمی و راهنمایی و مشاوره بیش از ۲۰ پایان نامه در سطح کارشناسی ارشد حوزه را نیز برعهده داشته است.

آثار

ج‍ل‍وه‌ه‍ای‌ س‍ب‍ز و س‍رخ‌ ع‍اش‍ورا- آشنایی با اندیشه سیاسی شهید مطهری رحمه‌الله –        آشنایی با دفاع مقدس -ارت‍ج‍اع‌ روش‍ن‍ف‍ک‍ری‌ در ای‍ران‌- ان‍ق‍لاب‌ اس‍لام‍ی‌ ای‍ران‌: زمینه‌ها و فرایند شکل‌گیری- ت‍ح‍ل‍ی‍ل‍ی‌ ب‍ر ان‍ق‍لاب‌ اس‍لام‍ی‌ ای‍ران‌: ری‍ش‍ه‌ه‍ا و پ‍ی‍ام‍ده‍ا

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...