رمضان

رمضان است. زبان روزه‌دار است و ترنم زیبا و دلنشین آیات قرآن بر لب‌ها جاری.
رمضان است تمام لحظه‌های این ماه با ذکر و دعا و تسبیح همراه است. گروهی قرآن ختم می‌کنند، گروهی در تدارک احیاء شب‌های قدرند و گروهی دیگر سفره‌ی افطاری گسترده‌اند.
رمضان است ماه ثواب، ماه نزدیکی به پروردگار، ماهی که در آن اگر یک آیه قرآن بخوانی ثواب یک ختم قرآن به تو می‌دهند، عجب معامله‌ای، چه کریمانه و سخاوتمندانه. در این ماه بر تمام نَفَس‌هایت حسنه می‌‌نویسند اصلاًٌ اگر خسته شدی بخواب، خواب تو مهم‌تر از تمام تسبیح‌هاست.
رمضان است دل‌ها به خدا نزدیک‌تر شده و پرده ها از مقابل چشم‌ها کنار رفته است، آن‌چنان‌که می‌شود محبوب را بدون واسطه دید، دید که او چقدر بندگانش را دوست دارد و فهمید که چقدر رحمن و رحیم است، می‌شود چشم‌ها را بست و دید. می‌شود با چشم‌های خیس صحنه‌هایی را دید که هرگز در ماه‌های دیگر نمی‌‌توان آن ها را درک کرد.
رمضان است ماه نزول آیات وحی، ماه فرود فرشتگان، فوج فوج، آن‌قدر که زمزمه تسبیح‌شان را در تمام هستی می‌توان شنید.
رمضان است ماه شب‌های قدر، ماه بیداری تا صبح، ماه ذکر و مناجات و دعا، ماه برخورداری از خوان گسترده الهی حتی برای آنان که چون من، دیگر شب‌های سال را در خواب‌اند.
رمضان است، ماه مفاتیح و مصباح، ماه جوشن کبیر و صغیر، ماه ابوحمزه‌ی ثمالی …….
الحمدالله الذی اسئله فیعطینی
ستایش خدایی را که او را می‌خوانم و مرا پاسخ می‌دهد، هرچند وقتی‌ او مرا می‌خواند کاهلی می‌کنم.
ستایش خدایی‌ را که هر چه از او می‌خواهم به من می‌بخشاید هر چند هنگامی‌که از من وامی طلب کند، بخل می‌ورزم.
رمضان است، سفره‌ی ذکر و تهجد و دعا گسترده است. زمان توبه و انابه است و در زنجیرشدن شیطان است و خدا می‌داند آیا رمضانی دیگر هم این فرصت فراهم باشد یا نه؟ تا فرصت هست باید آن را غنیمت شمرد تا حسرت فرصت‌های از دست‌رفته را نخوریم.
مولای من مرا ارزش و قابلیتی نیست با بزرگواری‌ات از گناهانم بگذر و از بخشایشت بر من منت بگذار و با کرم خود گناهانم را پرده‌پوشی کن.
آمین یا رب العالمین.
عبدالکریم خاضعی‌نیا‌
مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا- دزفول

telegram

همچنین ببینید

جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا

نام کتاب: جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا مؤلف: محمدرضا هدایت پناه محل نشر: قم ناشر: ...