خانه / اخبار ویژه عاشورایی / ساخت صحن بزرگ حضرت زینب(س) در کربلا

ساخت صحن بزرگ حضرت زینب(س) در کربلا

قرارداد ساخت صحن حضرت زینب (س) میان ستاد بازسای عتبات عالیات و تولیت آستان مقدس حرم امام حسین (ع) به امضا رسید.صحن بزرگ حضرت زینب (س) شامل شبستان ها، رواق ها، موزه، کتابخانه، طرح‌های متعدد و سالن غذاخوری است. هزینه‌های این طرح از محل نذورات و هدایای مردم ایران خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، قرارداد ساخت صحن حضرت زینب (س) میان ستاد بازسای عتبات عالیات و تولیت آستان مقدس حرم امام حسین (ع) به امضا رسید.این صحن با مساحت پنج هکتار و زیربنایی بالغ بر ۱۶۸ هزار مترمربع در جوار تل زینبیه کنونی ساخته خواهد شد.

حسن پلارک، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: این طرح در شش سال با آخرین فناوری‌های متخصصان ایرانی اجرا می‌شود.

وی افزود: صحن بزرگ حضرت زینب (س) شامل شبستان ها، رواق ها، موزه، کتابخانه، طرح‌های متعدد و سالن غذاخوری است. هزینه‌های این طرح از محل نذورات و هدایای مردم ایران خواهد بود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه به چند طرح مهم دیگر در کربلا اشاره کرد و افزود: طرح ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) نیز آغاز شده و قرار است گنبد جدیدی که هم اکنون در استان کرمان در حال ساخت است روی گنبد فعلی اما با ارتفاع بیشتر قرار گیرد تا دید حرم مطهر امام حسین (ع) از وضع فعلی بهتر شود.

پلارک افزود: اجرای کامل این طرح یک سال زمان می‌برد.

وی همچنین به طرح باریک سازی ستون‌های جوار ضریح مطهر امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: این طرح با تلاش متخصصان ایرانی هم اکنون آغاز شده و چهار ستون مشرف به ضریح برای افزایش فضای حرم درحال باریک سازی است.

همچنین در مراسم انعقاد قرارداد ساخت صحن حضرت زینب (س) عبدالمهدی الکربلایی تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) از تلاش‌ها و خدمات ستاد بازسازی عتبات عالیات و نیز کمک‌های مردم ایران در بازسازی حرم امام حسین (ع) قدردانی کرد.

منبع:حج

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...