جناب مجید ملامحمدی

مجید ملا محمدی1

تولد

جناب مجید ملامحمدی، فرزند آیت‌الله محمداشتهاردی، (ملامحمدی) در ۱۲ مرداد سال ۱۳۴۷ شمسی درشهرقم، درهمسایگی بانوی آفتاب و آیینه و آب، حضرت معصومه(س) به دنیا آمد. تولد ایشان درخانواده‌ای اهل کتاب واخلاق اتفاق افتاد.

پدرش یک روحانیِ اهل قلم ویکی ازمؤلفان و محققان برجسته وصاحب‌ نام حوزه‌ی علمیه‌ی قم بود و به نام «محمد محمدی اشتهاردی» شهرت یافت. مادرش نیز زنی مؤمنه، با گذشت و مهربان بود که هنوز هم این خصلت‌های ارزشمند در  او جاری ا‌ست.

تحصیلات و فعالیت

کودکی‌هایش در شور و نشاط محله‌ی قدیمی «کوی رهبر» قم که در نزدیکی بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی(ره) بود، گذشت. دوران دبستان و راهنمایی و دبیرستان را بیش‌تر با شوق انشاء نوشتن و دوستی با ادبیات و کارهای نمایشی گذراند. عشق به نمایش و بازیگری ازهمان کودکی در ایشان به وجود آمد و به شکل جدید درسال ۱۳۵۸ با عضویت درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم آغاز شد.

با حضور در کانون پرورش فکری قم و عضویت مکاتبه‌ای درمرکز آفرینش‌های ادبی تهران، ایشان را به سمت وسوی شاعری و نویسنده شدن هدایت می‌کرد.

بعدها به نوشتن و عکاسی و فیلم‌نامه‌ نویسی هم علاقه‌مند شد. درهمان سنین کودکی و نوجوانی با هنرمندان و نویسندگان نشست و برخاست می کرد و در این راه، تجربه‌های خوبی به دست آورد. مدتی بعد عضوی از آن جلسه‌ی ادبی در تهران شد.

تحصیلات متوسطه خود را در رشته‌ی فرهنگ و ادب در دبیرستان دین و دانش قم گذراند.

درسال ۱۳۶۵ پا به حوزه‌ی علمیه‌ی قم گذاشت. درهمان روزها به طور جدی با شعر و داستان سر و کار داشت و کار نمایشی را دنبال می‌کرد. دوبار حضور ایشان درجبهه‌های جنگ، بیش‌تر در همین زمینه‌ها و کارهای فرهنگی در قرارگاه کربلا بود. و فعالیتهای خود را در جبهه و پشت جبهه در مراکز مختلف فرهنگی، نهادها، بسیج و حوزوی‌ علمیه به طور جدی ادامه داد و چند سالی در جلسات درس حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی شرکت می کرد.

دوره‌ی کارشناسی ادبیات فارسی‌ را در دانشگاه پیام‌نور کاشان گذراند و درسال ۱۳۸۷ از طرف وزارت ارشاد اسلامی، مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ی ادبیات داستانی به ایشان اهدا شد.

هم اکنون عضو تحریریه‌ی مجله‌های سلام بچه‌ها،پوپک و مسؤول شعر مجله‌ی ماهانه‌ی ملیکا(مجله‌ای کودکانه برای امام زمان(عج) می باشد و درانجمن قلم ایران و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان عضویت دارد. چند باری در مراکز مختلف مثل حوزه‌ی هنری و‌… داستان و شعرتدریس کرده است.

آثار

  • قصه های قرآنی۲، پدر بزرگ غمگین است – قصه های مهربانی – قصه های قرآنی۱۲، آن پنج گل – قصه های مهربانی، مهربان پنجم امام حسین(ع) – قصه های مهربانی، مهربان ششم امام سجاد(ع) -حرف‌های ناتمام – پله پله تا خدا -آیه‌های آفتاب – زخمی از صفّین   – آن سواران سیاه‌پوش -آهوی غمگین؛ داستان‌هایی از زندگی امام سجا(ع)- داستان یک مرد؛ رمان زندگی‌ حضور حبیب بن مظاهر در کربلا…..
telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...