خانه / اخبار ویژه عاشورایی / نخستین دوره‌ «کتاب سال عاشورا» برگزار می‌شود

نخستین دوره‌ «کتاب سال عاشورا» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بنیاد دعبل خزاعی با همکاری انتشارات خیمه اقدام به برگزاری جایزه اولین دوره کتاب سال عاشورا کرده است.

«کتاب سال عاشورا» با هدف شناسایی آثار منتشر شده در موضوع عاشورا و مقولات مرتبط با آن ( امام‌ حسین(ع)، فرهنگ عاشورایی، آیین‌های سوگواری و…) و تجلیل از پدیدآورندگان آنها در مهرماه ۹۴ برگزار می‌شود.

در کتاب سال عاشورا، به برگزیدگان در ۱۵ رشته، جایزه تعلق خواهد گرفت که از آن جمله می‌توان به محورهای شعر، داستان، نثر ادبی، مقتل، پژوهش‌های تاریخی، پژوهش‌های فرهنگی، پژوهش‌های هنری و ادبی، موسیقی، خوشنویسی، عکاسی، تجسمی، شعر کودک و نوجوان، داستان کودک و نوجوان و ترجمه اشاره کرد.

همچنین ساختار این کتاب سال شامل شورای سیاست‌گذاری، دبیرخانه دائمی، دبیر علمی، دبیر اجرایی، گروه‌های داوری، گروه ادبیات، گروه پژوهش و تاریخ، گروه هنر، ‌گروه کودک و نوجوان و گروه ترجمه است.

دبیرخانه‌ دائمی این جایزه در بنیاد دعبل خزاعی مستقر است و جمعی از نهادها، سازمان‌ها و مراکز فرهنگی در برگزاری آن مشارکت دارند و بازه‌ زمانی برگزاری این جایزه سه ساله خواهد بود و در دوره‌ نخست آثار منتشر شده در سال‌های‌ ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ بررسی خواهند شد.

ناشران و پدیدآورندگان آثار مرتبط کافی است برای شرکت در این جایزه، یک نسخه از کتاب خود را حداکثر تا پایان خرداد ۱۳۹۴ به نشانی تهران، خیابان طالقانی، خیابان سرپرست شمالی، پلاک ۲۵،‌ طبقه‌ سوم شمالی و به کد پستی: ۱۴۱۶۶۶۳۳۶۸، دبیرخانه‌ کتاب سال عاشورا ارسال کنند یا با شماره تلفن ۸۸۹۷۶۵۳۲ تماس بگیرند.

هر دوره از این کتاب سال به نام یکی از نامداران و مؤثران فرهنگ عاشورایی نامگذاری خواهد شد و دوره‌ نخست «جایزه‌ دعبل خزاعی» نام دارد.

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...