مهدى خُدّامیان آرانى

مهدی خدامیان1

تولد و تحصیلات

دکتر مهدى خُدّامیان آرانى در سال ۱۳۵۳ در شهرستان آران و بیدگل   اصفهان دیده به جهان گشود. وى در سال ۱۳۶۸ وارد حوزه علمیّه کاشان شد و در سال ۱۳۷۲ در دانشگاه علامه طباطبائى تهران در رشته ادبیات عرب مشغول به تحصیل گردید.
ایشان در سال ۱۳۷۶ به شهر قمّ هجرت نمود و دروس حوزه را تا مقطع خارج فقه و اصول ادامه داد و مدرک سطح چهار حوزه علمیّه قم (دکتراى فقه و اصول) را أخذ نمود.
فعالیت

موفقیّت وى در کسب مقام اوّل مسابقه جهانى کتاب رضوى بیروت در تاریخ ۸/۸/۸۸ مایه خوشحالى هموطنانش گردید و اوّلین بار بود که یک ایرانى توانست در این مسابقات، مقام اوّل را کسب نماید.
بازسازى مجموعه هشت کتاب از کتب رجالىّ شیعه از دیگر فعالیّت هاى پژوهشى این استاد است که فهارس الشیعه نام دارد، این کتاب ارزشمند در اوّلین دوره جایزه شهاب، چهاردهمین دوره کتاب فصل و یازدهمین همایش حامیان نسخ خطّى به رتبه برتر دست یافته است و در سال ۱۳۹۰ به عنوان اثر برگزیده سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه انتخاب شد.
آثار

دکتر خدّامیان هرگز جوانان این مرز و بوم را فراموش نکرد و در کنار فعالیّت هاى علمى، براى آنها نیز قلم زد. او تاکنون بیش از ۵۰ کتاب فارسى نوشته است که بیشتر آنها جوایز مهمّى در جشنواره هاى مختلف کسب نموده است. قلم روان، بیان جذاب و همراه بودن با مستندات تاریخى – حدیثى از مهمترین ویژگى این آثار مى باشد.
آثار فارسى ایشان با عنوان «مجموعه اندیشه سبز» به بیان زیبایى هاى مکتب شیعه مى پردازد و تلاش مى کند تا جوانان را با آموزه هاى دینى بیشتر آشنا نماید.

مجموعه هفت شهر عشق؛ پروانه های عاشق، در اوج غربت، دریای عطش، راه آسمان، شب رویایی، شکوه بازگشت، طوفان سرخ، نوای کاروان، همسر دوست داشتنى، داستان ظهور، قصه معراج،  در آغوش خدا ……

telegram

همچنین ببینید

دکترمحمدرضا سنگری

تولد وتحصیلات دکتر محمدرضا سنگری، در سال ۱۳۳۳ در شوش دانیال، گذرنامه‌ی ورود به عالم ...