خانه / ویژه ها / میلاد امام علی النقی الهادی(ع)

میلاد امام علی النقی الهادی(ع)

خبر به سرعت در خانه‏هاى اطراف پیچید و در اندک زمانى، در خانه‏هاى مدینه نیز؛ مگر از «صریا» تا مدینه چه‏قدر فاصله است؟

چیزى نگذشت که شادى و سرور، همه مدینه را فرا گرفت. چه صورت‏هایى که به سجده شکر، بر خاک نیفتاد و چه اشک‏هایى که از شوق، بر گونه‏ها نغلتید! ولى شادى هیچ‏کس به اندازه «سمانه» نبود. زنى با فضیلت که در عبادت و پارسایى، شهره زمانه بود. اکنون کودکى را در آغوش خویش دارد که مى‏داند خلیفه خدا بر روى زمین خواهد بود و نام آسمانى‏اش، جاودانه خواهد ماند.

اندکى بعد، سمانه کودک خویش را از آغوش جوادالائمه، همسر گرامى‏اش باز پس‏گرفت و بر گونه‏هاى کوچکش بوسه زد و گفت: درود خدا بر «على» کوچک که «هادى» خلق به سوى هدایت و رستگارى است!

حجت خداوند

سنت دیرینه الهى همین بوده و هست؛ این را فرشتگان مقرب بارگاه حق خوب مى‏دانند و زمین در طول عمر درازش، با همه وجود آن را دریافته؛ سنت خداوند چنین است که هرگاه ظلم و جور و تباهى فراگیر شد و راهزنان طریق حقیقت، شاهراه هدایت را با بى‏راهه‏هاى ضلالت و گمراهى از نظرها دور کردند، از پس پرده غیبت، هدایت‏گرى دیگر ظهور مى‏کند تا زمین هیچ‏گاه از حجت حق خالى نماند و هماره مشتاقان وادى نور را دست‏گیر باشد؛ امشب، آسمان مدینه نور باران است و نداى آسمانیان در همه عالم طنین‏انداز است که «هادى آمد».

روح الله حبیبیان

 

telegram

همچنین ببینید

جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا

نام کتاب: جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا مؤلف: محمدرضا هدایت پناه محل نشر: قم ناشر: ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.