خانه / ویژه ها / امام زمان(عج) از نگاه امام خمینى (ره)

امام زمان(عج) از نگاه امام خمینى (ره)

کسب رضایت حضرت بقیه اللّه (عج)

رهبر همه‌ى شما و همه‌ى ما، وجود مبارک بقیه‌اللّه علیه السّلام است و باید ماها و شماها طورى رفتار کنیم که رضایت آن بزرگوار را که رضایت خداست، به دست بیاوریم.
من امیدوارم که همه‌ى خواهرها و برادرها و همه‌ى قشرهاى این ملت و همه‌ى ما، از خدمت‌گزاران به اسلام و ولىّ عصر علیه‌السّلام باشیم. ما در یک مملکتى هستیم که مملکت ولىّ عصر علیه‌السّلام است و وظیفه‌ى آن‌هایى که در مملکت ولىّ عصر علیه‌السّلام زندگى می‌کنند، یک وظیفه‌ى سنگین است. نمى‌توانیم ما لفظاً بگوییم ما در زیر پرچم ولىّ عصر علیه السّلام هستیم و عملاً توى آن مسیر نباشیم، چنان‌چه نمى‌توانیم بگوییم که ما، جمهورى اسلامى داریم و عملاً آن‌طور نباشیم، اسلامى نباشیم.
مهیّا شدن براى ظهور
ما باید در این طور روزها و در این طور ایام اللّه توجه کنیم که خودمان را مهیّا کنیم از براى آمدن آن حضرت. من نمى‌توانم اسم رهبر روى ایشان بگذارم، بزرگ تر از این است. نمى‌توانم بگویم که شخص اول است، براى این که دومى در کار نیست. ایشان را نمى‌توانیم ما با هیچ تعبیرى تعبیر کنیم الاّ همین که مهدى موعود است. آنى است که خدا ذخیره کرده است براى بشر و ما باید خودمان را مهیّا کنیم از براى این که اگر چنان چه موفق شدیم ان شاءاللّه به زیارت ایشان، طورى باشد که روسفید باشیم پیش ایشان. تمام دستگاه‌هایى که الآن به کار گرفته شده‌اند در کشور ما، امیدوارم که در سایر کشورها هم توسعه پیدا بکند. باید توجه به این معنا داشته باشند که خودشان را مهیّا کنند براى ملاقات حضرت مهدى علیه السّلام.

نویسنده: مرتضى نائینى، فصلنامه انتظار، (فصلنامه‌ى تخصصى مطالعات ویژه امام مهدى (عج))

 

telegram

همچنین ببینید

جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا

نام کتاب: جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا مؤلف: محمدرضا هدایت پناه محل نشر: قم ناشر: ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.