خانه / مهدویت / معرفی کتاب مهدویت / کتاب سیمای جهان در عصر امام زمان (عج)

کتاب سیمای جهان در عصر امام زمان (عج)

یکی از سوالات داغ وپر مشتری زمان های گذشته و حال این است که حکومت و مدیریت کشوری به وسعت کره زمین،بعدازظهور حضرت مهدی(عج) به چه صورت و با چه کیفیتی خواهد بود؟!
آیا مانند حکومت های فعلی دارای مجالس متعدد،قانون اساسی و..خواهد بود یا با پیشرفت زمان ،تغییرات کلی درنحوه اداره آن انجام خواهد گرفت؟!.
که نویسنده در این کتاب سعی بر آن داشته که به سوالات مطرح شده به صورت مختصر ومفید،پاسخ گفته ودر این بین تا آنجا که ممکن است از گفتارها وسخنان اهل بیت (ع) الهام گرفته تا ذهن سوال کننده روشن گردد .
ودراین کتاب درباره تولد، زندگی،غیبت صغری وکبری،علایم ومقدمات ظهور،امامت واثبات وجود امام زمان(عج) به صورت گذرا وفشرده وبرای آمادگی ذهنی خواننده اخبارومطالبی را آورده است.در این کتاب اسناد روایات از نظر رجالی بررسی نشده است،ولی بنا به گفته نویسنده تا آنجا که ممکن بوده از کتاب های مورد اعتماد و قابل قبول –مخصوصا از کتاب های مقدمین و بزرگان علمای سلف-استفاده شده است.
تنظیم کتاب بدین گونه است که فصل های آغازین آن را به گفته های ادیان پیشینیان و گفتارهای پیشوایان و دانشمندان اهل سنت و هم چنین پیشگویی های بزرگان دین درباره امام زمان (عج) اختصاص داده است و پس از عبور و گذر از آن مراحل، به جریان های ولادت و بعداز آن می پردازد.
این کتاب دارای ۱۴بخش است. بخش۱-پیش از تولد. بخش۲-بعداز تولد تا غیبت. بخش۳-غیبت تا ظهور بخش۴-علایم ظهور. بخش۵-ظهور ناگهانی. بخش۶-کیفیت ظهور. بخش۷-بعد از ظهوربخش. ۸-نیروی نظامی و وضع کشور در زمان جنگ. بخش۹-آموزش و پرورش و وضع کشور در زمان صلح. بخش۱۰-قضایی. بخش۱۱-اقتصادی و دارایی. بخش۱۲-اجتماعی. بخش۱۳-شهادت و حوادث بعد از آن. بخش۱۴-متفرقات.
نویسنده در مورد بعضی از مسایل مانند علت غیبت، عدم تعیین وقت ظهور و… توقف و خودداری را ابراز داشته بنا به فرموده صاحب الزمان در نامه ای که به سفیرش محمدبن عثمان نوشت…ای کسانی که ایمان آورده اید ، از چیزهایی سوال نکنید که اگر آشکار شود،شما را بد حال می کند .پس درهای پرسش از آنچه برای شما فایده ندارد ببندید و خود را به خاطر آن چه که از شما خواسته نشده است ، به زحمت نیندازید و برای تعجیل فرج، زیاد دعا کنید،زیرا فرج شما در آن است.

telegram

همچنین ببینید

با حسین(ع) تا مهدی(عج)

نویسنده حرکت ائمه(ع) را در تداوم حرکت پیامبران ارزیابی کرده و به استناد به حدیثی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.