خانه / مهدویت / حديث / یاد حضرت مهدی(عج)، در میلاد امام حسین (ع)

یاد حضرت مهدی(عج)، در میلاد امام حسین (ع)

شیعیان و شیفتگان مذهب جعفری، در روز میلاد سالار شهیدان (سوم شعبان)، یاد فرزندان آن حضرت را نیز در دل‏ها تازه ‏تر می ‏کنند. در توقیع مبارک حضرت امام حسن عسکری (ع) برای قاسم بن علاء همدانی آمده است: در روز تولد امام حسین (ع) این دعا را بخوان: «اللهم انی اسئلک بحق المولود فی هذا الیوم الموعود بشهادته قبل استهلاله و ولادته بکته السما‏ءُ و من فیها و الارض و مَن علیها… المعوّض من قتله ان الائمه من نسله و الشّفاء فی تربته و الفوز معه فی أوبته و الأوصیاء من عتر‏ته بعد قائمهم و غیبته؛
خداوندا! من تو را به مقام مولود این روز می‏خوانم. او پیش از آن که به دنیا چشم بگشاید و قبل از آن که تولد یابد، وعده و خبر شهادتش داده شد. آسمان و هر کس در آن بود و زمین و هر کس بر روی آن بود، بر او گریه کرد…. او که در عوض شهادت او، ائمه از نسل او شدند و شفا در تربت او قرار داده شد، فوز و رستگاری با او، در روز رجوع و بازگشت او و بازگشت اوصیاء از خاندان او، بعد از قائم آنان و سپری شدن غیبت او می‏باشد».
و در لوحی که به نام مقدس فاطمه (س) معروف است، ارتباط محکم و راستینی بین امام حسین (ع) و حضرت حجت (عج) وجود دارد. این لوح به مناسبت تولّد امام حسین (ع) توسط جبرئیل امین به رسم چشم روشنی از طرف خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص) هدیه شد. رسول اکرم (ص) آن را مطالعه می‏کنند و می‏فرمایند: «سزاوار نیست که این چشم روشنی به شخصی غیر از فاطمه زهرا (س) سپرده شود.
نکته مهم آن، زمان فرستادن (تولد امام حسین) و محتویات و مطالب آن (یاد مهدی ) است.
وقتی به نام مقدس امام حسین (ع) می‏رسد، می‏فرماید:«… جعلت کلمتی التامّه معه و حجتی البالغه عنده…؛ کلمه تامه و حجت بالغه خود (امام زمان) را با حسین و نزد او قرار دادم».

از حسین(ع)تا مهدی(عج)، رضا فوادیان

telegram

همچنین ببینید

جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا

نام کتاب: جریان‌شناسی فکری معارضان قیام کربلا مؤلف: محمدرضا هدایت پناه محل نشر: قم ناشر: ...

یک دیدگاه

  1. Wow, amazing weblog format! How lengthy have you ever been blogging for?
    you make blogging glance easy. The entire look of
    your web site is fantastic, as smartly as the content! You can see similar here sklep online

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.