تسبیحات حضرت زهرا(س)

یکی از یادگاری‌هایی که از وجود با برکت حضرت فاطمه(س) برای ما برجای مانده است، تسبیحات معروف آن حضرت می‌باشد که توسط پیامبر(ص) به ایشان هدیه داده شد.
روزی حضرت فاطمه(س) در حالی که از سختی‌های زندگی و کار در منزل خسته شده بودند نزد پدر بزرگوار خویش رفتند تا از ایشان تقاضای خدمتکاری را بنمایند؛ اما چون افراد دیگری نیز نزد پیامبر(ص) حاضر بودند حضرت فاطمه(س) خواسته‌ی خود را مطرح نکرده و به خانه بازگشتند. روز بعد پیامبر(ص) به خانه‌ی حضرت فاطمه(س) آمدند و علت آمدنش را جویا شدند و چون متوجه منظور حضرت فاطمه(س) شدند، فرمودند: آیا تو را به چیزی بهتر از خدمتگزار راهنمایی نکنم؟
عرض کرد: بلی یا رسول الله!.
حضرت رسول(ص) این تسبیح را به ایشان تعلیم دادند که هنگام خواب و بعد از هر نماز بر آن مداومت نمایند.
روایات بسیاری از اهل‌بیت(ع) در فضیلت این تسبیحات وارد شده و آن بزرگواران شیعیان خود را تشویق به خواندن آن می‌کردند تا آنجا که حضرت امام محمدباقر(ع) فرمودند:
خداوند به چیزی برتر از تسبیح حضرت فاطمه(س) که بعد از هر نمازی خوانده شود بندگی و عبادت نشده است و اگر چیز بهتری وجود داشت رسول خدا(ص) آن را به دخترش حضرت فاطمه(س) می‌بخشید.
وحضرت امام جعفرصادق(ع) فرمودند:
تسبیح حضرت فاطمه(س) در هر روزی بعد از هر نماز در نزد من محبوب‌تر از هزار رکعت در هر روز است و ما کودکان خود را همانطور که به اصل نماز دستور می‌دهیم به این عمل نیز وا می‌داریم.
طریقه‌ی گفتن تسبیحات به این صورت است که به ترتیب: سی و چهار مرتبه «الله اکبر» و سی و سه مرتبه«الحمدلله» و سی و سه مرتبه«سبحان الله» گفته می‌شود که مجموع آنها به عدد صد
می‌رسد.
خواندن این تسبیحات علاوه بر پاداش اخروی در گشایش کارها و آسان شدن سختی‌ها و مشکلات زندگی بسیار مؤثر و مجرب است

نویسنده: موسسه سبطین
.

telegram

همچنین ببینید

ماه شب چهاردهم

ماه شب چهاردهم «ابراهیم بن محمد» شبانه و هراسان از «نیشابور» گریخت. او سوار بر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.