خانه / مهدویت / شبهات / منجی نزد مسیحیان

منجی نزد مسیحیان

منجی نزد مسیحیان کیست؟

حضرت مسیح ‏علیه السلام مبعوث شد تا مردم را بشارت دهد. کلمه «انجیل» از لغت یونانی گرفته شده و به معنای «خبر خوش» و بشارت به رهایی آمده است. این بشارت همان قیام ملکوت خداوند و یا به تعبیر دیگری می‏توان از آن به حکومت توحیدی در سطح کره زمین یاد نمود.
در کتاب مقّدس می‏خوانیم: «بر من واجب است تا تمام شهرها را به ملکوت خدا بشارت دهم و برای این امر فرستاده شده‏ ‌ام».
در انجیل متّی آمده است: «حضرت عیسی در جمیع شهرها و دهات سیر می‏کرد و در مجامع آنها مردم را تعلیم و به ملکوت بشارت می‏داد».
در کلمات حضرت مسیح کلمه «فرزند انسان» زیاد به چشم می‏خورد، در انجیل متّی آمده است: «به حقّ می‏گویم که از میان حاضرین در این مکان کسانی هستند که مرگ را نمی‏چشند تا اینکه فرزند انسان را مشاهده نموده که در ملکوتش می‏آید».
و نیز می‏خوانیم: «همان گونه که برق از مشرق طلوع کرده و همه را روشن می‏کند آمدن فرزند انسان نیز این چنین است».
و نیز می‏خوانیم: «به همین جهت آماده باشید، در ساعتی که انتظار آن را نمی‏کشید فرزند انسان خواهد آمد».
مقصود از «فرزند انسان» کیست؟ مسیحیان درصدد آن هستند که بر حضرت مسیح منطبق سازند، ولی از قرائن و شواهد موجود استفاده می‏شود که مقصود از «فرزند انسان» شخصی غیر از مسیح است که همان حضرت مهدی‏ علیه‌السلام باشد:
الف) در انجیل یوحنا از حضرت مسیح می‏خوانیم: «من طالب مجد و عظمت خود نیستم در آنجا کسی است که آن را می‏طلبد و حکم می‏کند».
ب) از عباراتی که در انجیل متّی آمده به خوبی استفاده می‏شود که «فرزند انسان» در آن عبارات غیر از حضرت مسیح است که در آخر الزمان به جهت پیاده کردن ملکوت خداوند ظهور کرده و عیسی بن مریم او را متابعت و مشایعت خواهد نمود.

telegram

همچنین ببینید

راویان احادیث مهدویت

آیا احادیث مهدویت تنها از طرق شیعه بوده و در سند همه آنها شیعه وجود ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.