خانه / کلید دار

کلید دار

کشته‌ی اشک‌ها

[کامل الزیارات‏] ابْنُ الْوَلِیدِ عَنِ الصَّفَّارِ عَنِ ابْنِ عِیسَى عَنْ مُحَمَّدٍ الْبَرْقِیِّ عَنْ أَبَانٍ الْأَحْمَرِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَیْنِ الْخَزَّازِ عَنِ ابْنِ خَارِجَهَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ کُنَّا عِنْدَهُ فَذَکَرْنَا الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ ع وَ عَلَى قَاتِلِهِ لَعْنَهُ اللَّهِ فَبَکَى أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع وَ بَکَیْنَا قَالَ ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ فَقَالَ قَالَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ ع أَنَا قَتِیلُ ...

ادامه نوشته »

ایّام مهادنه: سوّم تا نهم محرّم سال ۶۱ هجری

ایّام مهادنه، روزهای نه جنگ نه صلح در کربلاست. روزهایی که به تدریج نیروهای اعزامی کوفه به کربلا انبوه‌تر و شرایط برای جنگ آماده‌تر می‌شود. این روزها از آمدن عمر سعد به کربلا روز سوّم محرّم تا روز تاسوعا آمدن شمر به کربلا را در برمی‌گیرد. حوادث روز سوّم: حضرت اباعبدالله الحسین(ع): بر شهادت خویش و شباهت شهادت به حضرت ...

ادامه نوشته »

سرانجام حرص و آزمندی

همایش عاشورایی آیین پرواز- محرم ۹۲ سلام و صلوات وتحیت الهی تقدیم به پاکان و پاکبازان و پارسایان بزرگی که انقلاب جاودانه و حیات بخش عاشورا را رقم زدند. همه نسل‌هایی که امروز و در آینده خواهند آمد، بر این مائده بزرگ خواهند نشست و از این کوثر جاری که زایا و پویا و پایاست بهره گیری و استفاده خواهند ...

ادامه نوشته »

حسین(ع)، کشته‌ی اشک‌ها

عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (ع) قَالَ نَظَرَ النَّبِیُّ (ص) إِلَى الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ( ع )وَ هُوَ مُقْبِلٌ فَأَجْلَسَهُ فِی حِجْرِهِ وَ قَالَ إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَهً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً ثُمَّ قَالَ(ع) بِأَبِی قَتِیلُ کُلِّ عَبْرَهٍ قِیلَ وَ مَا قَتِیلُ کُلِّ عَبْرَهٍ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ قَالَ لَا یَذْکُرُهُ مُؤْمِنٌ إِلَّا بَکَى                        مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ...

ادامه نوشته »

مایه استواری ایمان

عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ آبَائِهِ ع عَنِ الْحُسَیْنِ [الْحَسَنِ‏] بْنِ عَلِیٍّ ع أَنَّهُ قَالَ: سُئِلَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ ع مَا ثَبَاتُ الْإِیمَانِ فَقَالَ الْوَرَعُ فَقِیلَ لَهُ مَا زَوَالُهُ؟ قَالَ: الطَّمَعُ.                                                                       ...

ادامه نوشته »

مرگ در نظر امام حسین(ع)

عن محمد بن الحسن عن الحسین(ع): إِنِّی لَا أَرَى الْمَوْتَ إِلَّا سَعَادَهً وَ لَا الْحَیَاهَ مَعَ الظَّالِمِینَ إِلَّا بَرَماً                                                                                                                                                                   منبع: وقعه الطف، ص: ۳ به نقل ...

ادامه نوشته »

شوق زیارت

عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى عَنْ أَبِیهِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ الْعَلَاءِ بْنِ رَزِینٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِی‏جَعْفَرٍ ع قَالَ: لَوْ یَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِی زِیَارَهِ الْحُسَیْنِ ع مِنَ الْفَضْلِ لَمَاتُوا شَوْقاً وَ تَقَطَّعَتْ أَنْفُسُهُمْ عَلَیْهِ حَسَرَاتٍ قُلْتُ وَ مَا فِیهِ قَالَ مَنْ زَارَهُ «۲» شَوْقاً إِلَیْهِ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ أَلْفَ حَجَّهٍ مُتَقَبَّلَهٍ ...

ادامه نوشته »

آموزه های مشترک معرفتی در خطبه فدکیه و خطبه های حضرت زینب(س)-بخش۷

 تهیه و تنظیم: موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا- دزفول ۶) عاقبت ظلم الف: انتقام روزگار از ستمگران و اینکه ظلم خودزنی است : ظلم و ستم، ضدارزش و پدیده‌ای است که با فطرت هر انسانی مغایرت دارد و در تمام مکاتب الهی و مادی و نیز اقوام و ملل، مطرود و زشت شناخته شده است.شاید بتوان گفت که پس از ...

ادامه نوشته »

تغییر رنگ صورت امام هنگام وضو

و کان الحسین بن علی علیهما السّلام إذا توضّأ تغیّر لونه و ارتعدت‏ مفاصله، فقیل له فی ذلک فقال: حقّ لمن وقف بین یدی الملک الجبّار أن یصفرّ لونه و یرتعد مفاصله[۱]. حسین بن على علیه السّلام هرگاه وضو مى‏ساخت رنگ چهره‏اش تغییر مى‏یافت و اندامش مى‏لرزید، از او علّت را جویا شدند، فرمود: «آن را که در پیشگاه (کبریائى) ...

ادامه نوشته »